Söndag 27 Januari

00:35 Färdiglastade och vi avgår.

02:00 Går av vakten och lägger mig för att sova.

05:35 Förtöjda i Steinkjer.

07:30 Går upp och äter frukost.

08:00 Går på vakt och fortsätter lossa.

13:50 Färdiglossade och avgår.

14:00 Går av vakten och går ner för att äta och vila.

 Sydvästlig vind 3-6 m/s  0 grader och snöfall

18:20 Jag kör båten till kaj i Hövringen utanför Trondheim.

20:00 Går på vakt och lastar 1280 m3 diesel.

23:50 Färdiglastade och avgår.

 

Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Lördag 26 januari

11:30 Åkte hemifrån för att äta lunch på Mc Donalds med barnen innan jag åker.

13:30 Jag blev avsläppt vid stationen i Göteborg medans resten av familjen samt Kjell, Christina och Ronny fortsatte till hotell 11 för att fira Christinas 60 års dag.  Jag hann precis med flygbussen till Landvetter.

14:10 Framme på landvetter  och checkar in.

15:25 Flyg till Arlanda där jag landar 16:00

18:00 Flyg till Oslo där jag landar 18:50

20:00 Flyg till Trondheim där jag landar 20:50 sedan flygbuss in till Trondheim och byter till Taxi som kör mig till Esso tankanlägg i trondheim.

22:00 Framme på Bergskald och mönstrar på. Går direkt på vakt och börjar lasta 1600 m3 diesel.

Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Onsdag 23 Januari

Åkte upp till Norska Konsulatet för att mönstra. Fick samtidigt samtal från rederiet som ville jag skulle åka upp till Harstad imorgon för att mönstra på. Men jag fick det förskjutet några dagar.
Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Cirkelträning

Åkte med barnen in till Fajans skolan för att ha cirkelträning med klubben. Det blev 1 timmes varierande styrke och koordinations träning.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Nattcup

Var på Galarekullen för att springa nattorientering. Första slingan gick jättebra men när jag kom till näst sista kontrollen på sista slingan så började batteriet ta slut på lampan. Så sista kontrollen fick jag hitta enbart med hjälp av månljuset.
Det blev totalt 5900 meter på 57 minuter. Maxpuls 185 medelpuls 170.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Långpass

Var ute på ett långpass med klubben i det fina vädret sprang längs skrea strand och ätran m.m. Men efter 1:25 när vi sprungit 15 km så halkade jag och sträckte en muskel vilket ledde till att jag fick gå tillbaka till klubbstugan. Medelpulsen under tiden var 168 och maxpuls 180 och allt känndes bra. Får nu se till att bli bra till Nattcupen i morgon kväll.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

På väg till Rödby

Onsdag kväll 19:25 ankrar utanför Spodsbjerg vid Langeland i väntan på lots. Vi kommer inte få lots innan 05:00 imorgon eftersom lotsen inte vill gå in i Rödby medans det är mörkt.
04:35 Hivar ankare.
04:45 Lots ombord.
08:15 Förtöjda i Rödby och börjar lossa.
15:30 Avgår från Rödby och tänker gå genom Öresund eftersom det ska bli mycket vind från ost imorgon. Det blir visserligen längre väg men vi kan hålla bättre fart.
Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Tisdag 15 Januari

14:45 Tåget upp till Göteborg för att mönstra på Smaragd. Magnus hämta mig på stationen och körde mig till båten. Hjälpte Christian att lasta färdigt 1430 m3 IF 380.
Efter lastningen satte vi oss och åt kvällsmat som bestod av grillade rev och potatis sallad.
19:40 Lämnade Skarvikshamnen och gick utöver.
Sydvästlig vind 8-12 m/s +6 grader och regn.
Skoj att köra en båt med riktigt bra bogpropeller och maskinstyrka igen. Lite bättre kräm i grejorna här än på Onyx. Dessutom väldigt skoj att träffa det gamla gänget igen.
Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Dubbla träningspass

Först så sprang jag och Styrk upp på Flöyen för ett rejält backpass. Det blev ca 8 km på 59 minuter med medelpuls 168 och Maxpus 182. En del snö uppe på fjället så det var jobbigt att springa.
När vi kom hem så skulle Styrk iväg med Karoline på handbollsmatch så jag tog en runda runt Fyllingsdalen som var 7,13 km på tiden 39:45 Medelpuls 171 maxpuls 182.
Det var kanonväder idag med solsken och 1 minusgrad.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Fyllingsdalen runt

Tog mig en liten runda på 8,75 km i Fyllingsdalen uppe i Bergen. Det tog 47:15 medelpuls 163 Maxpuls 175. Men underlaget var glashalt bitvis så jag fick ta det försiktigt. Trots det så gjorde jag en jättevurpa i en nerförsbacke. Fast det gick bra. Får se om vi tar en runda uppe på flöyen i morgon.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar