Vintercup

Hela familjen åkte till Oskarström för att vara med i vintercupen. Jag började med att skugga Oscar på en nybörjar bana som var 1900 meter vilket han klarade av på 24 minuter.
Sedan sprang jag med Linnea på en slinga som blev 2950 meter vilken hon gjorde på 31 minuter.
Därefter sprang jag 2 slingor som var 1900 och 2850 meter långa på tiden 18 minuter och 29 minuter. Sista slinga gick över ett vattenfyllt hygge som delvis var fruset. Men när man gick igenom så blev det svinkallt en stund innan man fick upp värmen igen.
Britta och Elin sprang 2 slingor tillsammans på tiden 55 minuter ungefär.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Torsdag 22 November

Åkte bort till Långås för att träna på slingan. Först värmde jag upp i 2 km sedan blev det 10 gånger uppför en 120 meters brant backe och avsluta med ytterligare 2 km på slingan. Maxpuls 185 medelpuls 170
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Onsdag 21 November

Körde ett styrketräningspass på 40 minuter och avslutade med ett intervallpass på träningscykeln i 40 minuter.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

BTM kurs

Åkte tåget 06:40 till Göteborg för att vara med på en väldigt viktig kurs enligt oljebolagen. Det var en BTM (Bridge Team Management) kurs där vi fick sitta i 7 timmar och lyssna på en "lärare" som talade om för oss hur vi ska göra reseplaneringar och checklistor. Som om vi inte hade nog av detta innan. Oljebolagen är ju ständigt på oss om hur detta skall utföras så varför skall vi då ha kurser i detta också???
Tåg hem igen 16:10 så jag var hemma igen 17:40.
Men nu slipper vi ju i alla fall denna punkten vid nästa vetting.
Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Vintercup

Åkte ner till Halmstad för att vara med i vintercupen. Det fanns 4 slingor att springa om man ville. Jag sprang 3 stycken slingor på totalt 10 km på tiden 95 minuter. Första slingan gick inget vidare och jag bommade totalt på en kontroll vilket ledde till att jag fick 45 minuter på första slingan. Nästa slinga gick kanonbra och jag hade 22 minuter, sista slingan gick bra förutom en liten miss. När jag kom till näst sista kontrollen så mötte jag Elin som hade 2 kontroller kvar, jag följde då med henne till hennes näst sista innan vi sprang till den sista kontrollen. Jag fick därmed en tid på 27 minuter.
Elin sprang 2 slingor och hade tiden 95 minuter.
Linnea sprang 1 slinga med Britta som skugga och hade tiden 32 minuter.
Oscar sprang en nybörjar bana med Britta som skugga.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Backträning Torsdag 15 November

Åkte in till klubbstugan för att köra lite backträning. Först sprang vi en runda för att värma upp sedan blev det 10 gånger full fart uppför en 170 meters backe och sakta jogga ner. Efter detta så sprang vi ytterligare en liten runda för att lugna ner kroppen. Det blev totalt 8 km.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Löpning

Nu var det länge sedan jag sprang en runda, så det blev en liten runda på 9 km på tiden 52 minuter i lugnt tempo. Ska bli skönt att komma igång med träningen igen.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Tisdag 13 November

Då var dagen äntligen kommen för avmönstring och den nye skepparen är ombord.
13:35 Tåg från Göteborg
14:30 Hemma i Falkenberg där Britta hämtade mig på stationen. Ikväll blir det minst en kall öl och kanske ett glas Whiskey.
SKÅL på er!
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Måndag 12 November

Nä nu får det räcka med stilla liggande vid kaj. Men vi får vänta med resor tills i morgon eftersom vi ska byta folk då. Sedan hoppas jag att de börjar köra för fullt eller går på varv. Smaragd körde ju ut 10000 ton på 5 dagar så det räddar ju hela rederiet. Men vi vill ju också göra något.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Torsdag 8 November

Vi ligger fortfarande vid kaj 572 och väntar på last. I morse så kom Smaragd och la sig på utsidan för att vila upp sig en stund. De kör ju för fullt annars. Mikael skulle kommit ombord i förmidags men han har inte visat sig här ännu. Men Rickard kom på besök en stund och sedan har ju Jan-Olof varit här idag när Smaragd låg på utsidan. Så vi har ju haft besök av redarna i alla fall. Christian jobbar på lite resor men det är inget som blivit klart ännu.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar