Tisdag 6 November

08:00 Leif åkte in till stationen för att hämta Lasse. Så nu är gökboet komplett, det blir ytterligare en vecka med stollarna här ombord innan jag skall hem på permision.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Måndag 5 November

Nu har vi legat stilla sen i fredags eftermidag och ännu verkar det inte finnas några resor till oss. Får hålla på med lite service arbete.
Efter midagen så skulle jag köra Casper till Skarviksporten där han skulle bli hämtad. Så fort vi lämna båten så slängde sig Magnus in i byssan för att baka en kladdkaka till kaffet. Ingen får ju vara i byssan så länge Casper är ombord.
16:00 Jag åker för att hämta lilla "vuvven" eller Carl-Johan som han egentligen heter. Han ser ju ut som en liten sankt bernardshund säger Magnus. Jag och Leif tycker han är mer lik Sten-Åke Cederhök när han skrattar.
När vi kommer tillbaka så bjuder Magnus på kladdkaka med grädde.
 
 
Det är väl tur att Smaragd kör ut olja som galningar så någon båt i rederiet drar in pengar.
Men vi gör ju inte slut på bunker i alla fall.
Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Fredag 2 November

Båten börjar lägga sig åt babord medans vaktgående folket tjötarBåten börjar lägga sig åt babord medans folket står och tjötarDe skyldiga till slagsidanBunkring av MinalandMagnus kollar om tanken är tomMagnus och Claes strippar tankenDennis, Casper och MagnusDennis, Casper och Magnus snackar skit
04:00 Gick upp och drack kaffe som Magnus hade satt på, härligt med morgonpigga styrmän
04:50 Avgick Kaj 644.   Nordostlig vind 2 m/s +3 grader.
06:00 Båten vi ska bunkrar släpper ankare.
06:30 Förtöjda utsidan Minaland på C-rutan för att bunkra 800ton IF 380. Tankskär ligger på deras styrbords sida för att bunkra diesel.
12:35 Bunkringen avslutad och vi avgår.
13:50 Förtöjda kaj 572 i Rya för att vakta Smaragds plats.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Torsdag 1 November

02:15 Förtöjda utsidan Ängön i Skarvikshamnen Göteborg för att läktra 420 ton IF 380 HS (högsvavlig olja). Jag går och lägger mig en stund.
05:00 Färdiglastade och jag går över till Ängn för att skriva papper. Sedan bestämmer vi att vi ska ligga kvar på utsidan tills de är klara, så byter vi bara plats sedan.
10:10 Avgår Ängön.  Sydvästlig vind 10-13 m/s
10:20 Förtöjda vid kaj 512 och bestämmer med Nordic Storage att vi ska lasta i eftermidag.
15:00 Kopplar  slangen och väntar på att få börja last 380 ton IF 380 LS (lågsvavlig olja)
17:40 Färdglastade och avgår.
18:35 Förtöjda kaj 644 och lägger oss för att vila.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Onsdag 31 Oktober

15:40 Hivar ankaret och sätter kurs mot Göteborg för att läktra olja av Ängön.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Tisdag 30 Oktober

Åkte upp till läjet och lämnade Oscar hos farmor.
08:45 Hämtad uppe vid Björkäng.
10:15 Framme i Helsingborg där vi stannade och provianterade.
11:40 Lotsbåten ut till Råå redd för besättningsbyte.
12:00 Ombord på båten och nu avvaktar vi bara order.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Måndag 29 Oktober

Onyx är snart framme i Århus i Danmark för att lossa sin last. Får väl se vart det bär av efter det, vi ska ju byta besättning imorgon.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Lågpulsträning

Körde 40 minuter lågpulsträning idag det blev 14,2 km med medelpuls 142 och maxpuls 154
Swedan blev det 15 minuter lättare styrketräning för att träna magen.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Fredag 26 Oktober

08:00 Onyx anländer till Gdynia i Polen för att lasta, de ska troligen inte börja lasta innan 15:00 och kommer lasta från järnvägsvagnar. Så det kommer ta ca 1 dygn att lasta. Destinationen verkar bli Århus i Danmark.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Pannlamps löpning

Ikväll sprang vi med pannlampor längs med stigarna på slätten. Det var Elin, Matilda, Johanna, Jenny,Tilda och sedan som ledare Jag, Mikael och Claes. Vi var ute och sprang en runda på 6,6 km på tiden 47 minuter. Tjejerna var jätteduktiga och hade ett bra tempo i skogen. De övriga ungdomarna sprang 2 varv längs elljusspåret.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar