Löpning

Åkte in till slätten för att springa en runda. Elin följde med ut och vi sprang iväg. Efter 4 km började elin gå tillbaka och jag tog en liten runda till. Det blev 7,3 km på 45 minuter.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Vår Ol på söderåsen söndag

Idag bar det iväg ut till Kågeröd igen.
Först skuggade jag Oscar på en U1 bana som han klarade av på 24:17 vilket gav honom en 6:e plats av 12 startande.
Linnea sprang en D12 på 43:52 vilket gav henne en 13:e plats av 19 startande.
Elin sprang en D14 på 49:11 vilket gav henne en 15:e plats av 17 startande.
Britta sprang en Ö5 på 56:36 vilket gav henne en 22:a plats av 31 startande.
Jag sprang en Ö5 på 35:38 vilket gav mig en 2:a plats av 31 startande.
Men som vanligt hade Britta den bästa spurt tiden med 31 sekunder. Hon lottades dessutom till pris i Ö5 klassen och vann 5 kg mjöl.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Vår OL på Söderåsen

Vi tillbringar helgen i på hotell i Helsingborg för att vara med på Vår OL utanför Helsingborg. Så efter frukosten åkte vi iväg mot Kågeröd.
Kanonväder med solsken +15 grader och vindstilla.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

OL träning i Tornared

Skuggade Oscar på en vit bana som var 2 km på 34 minuter sedan sprang jag en skogsrunda på 2,5 km på 13 minuter för att få springa av mig lite.
Elin skuggades av Gunilla på en orange bana och Linnea skuggades av Claes på en gul bana. Britta skuggade Julia på en gul bana. Det gick väldigt bra för allihopa.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Tisdag 22 April

Mycket att göra idag. Det kom folk ifrån kontoret i Bergen för att installera programm på datorn och instruera oss i dessa. Men efter en hel förmiddags grejande gav de upp och bad att få återkomma imorgon. Det var något fel i programmet.
Sedan kom det en kille för att installera ICE trådilöst nätverk ombord. Så nu kan jag sitta i min hytt och skriva.
Rolls Royce service killar kom för att plocka isär maskinen.
Det kom en kille från Stavanger för att certifiera både MOB båten och fritt fall båten.
Jag har gått igenom allt säkerhetsutstyr och testat MMC apparaturen. Samt rättat alla sjökorten.
Försa mig lite när folket folket från kontoret var här. Jag sa att jag varit på en båt med fullständig ECDIS (Fox Sunrise).
Fox Sunrise mot dalanäs (1)Nord VingaStyrbords bryggvinge Fox Sunrise
 Då tyckte de att jag skulle komma upp till kontoret i Bergen och vara med att skriva sms manualen för ECDIS.
Tyckte att jag har tillräckligt med kurser när jag kommer hem.
Skall flyga hem klockan 15:00 från Flesland via Gardemoen till Landvetter.
Publicerat i M/T Bergskald | Lämna en kommentar

Backträning

06:00 Vaknade och gick ut för att springa en runda. Det blev 2,5 km uppför sedan vände jag och sprang tillbaka. Så det blev 5 km på 26 minuter. Maxpuls 173 medelpuls 161.  Fint väder +3 grader och vindstilla md väldigt fin utsikt när jag var högst upp.Cool
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Måndag 21 April

00:30 Avgår från Vestbase. Sætter kursen mot Vettås utanfør Bergen før att gøra en maskinøverhalning i 3 dagar.
02:00 Går på vakten och fortsætter ner øver Hustadvika mot Ålesund.
07:15 Stannar till vid Torvik fergekai på Leinøy før att hæmta Hans-Petter som skall vara med på maskin øverhalningen.
08:00 Går av vakten.
Stilla och 8 plusgrader samt solsken.
14:00 Kommer på vakten och fortsætter søderut.
Norske hästen
19:15 Förtöjda vid Vettås för att göra maskinarbeten. Så nu blir det ingen vakt i natt.
20:00 Går av vakten och sätter mig för att äta hummer, krabba och räkor.Glad med tungan uteGlad med tungan ute
Publicerat i M/T Bergskald | Lämna en kommentar

Søndag 20 april

02:00 Kommer på vakten och fortsætter lasta båten.
07:20 Færdig lastade och avgår mot Kristiansund.
08:00 Går av vakten.
13:30 Middag bestående av oxstek med potatis och sås.
14:00 Går på vakten och ser att vi har lite mer æn en timme till Kristiansund.
Sydvæstlig vind 3-6 m/s +8 grader och mulet.
15:25 Førtøjda på shell terminalen Dale i Kristiansund før att lossa 800 m3 diesel.
18:10 Færdig lossade och avgår.
19:15 Førtøjda på Vestbase i Kristiansund før att lossa 1000 m3.
20:00 Går av vakten.
Acergy Eagle IMO 9015905 (2)Viking Queen IMO 9372901 (2)
Publicerat i M/T Bergskald | Lämna en kommentar

Skogs løpning

Efter vakten i morse klarnade vædret och solen kom fram, så jag tog på mig trænings skorna och gav mig ut. Hittade en liten skog att springa i och sedan en løparslinga længs fjorden in till ælven . Det blev totalt 8,5 km på 49 minuter. Vældigt skønt att springa idag.Glad med tungan ute
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Lørdag 19 April

02:00 Kommer på vakten och fortsætter med lastningen.
03:40 Færdig lastade och avgår mot Steinkjer.
Væstlig vind 5-7 m/s +4 grader och mulet.
Går igenom all medicin och pyroteknisk utrustning vi fick ombord i Trondheim.
08:10 Førtøjt båten vid kaj i Steinkjer och går av vakten.
13:30 Kommer ner till den vanliga lørdags middagen bestående av spekesild och risgrynsgrøt. Som vanligt tog jag lite sill och mycket grøt.
14:00 Kommer på vakten igen och fortsætter med lossningen.
Pratade med Britta som varit i Gøteborg och sprungit Olympiatravsjoggen med start på Åby travbana. Hon kom tydligen in på en 21:a plats vilket var vældigt bra.Mycket glad
17:55 Æntligen færdig lossade och avgår mot Trondheim igen.
Ronja Harvester IMO 9392547Jag sitter på vaktJim kør kranenJim kopplar slangen
På væg mot Trondheim och solen lyser svaga væstliga vindar 2-4 m/s +8 grader. Det ær så att man længtar hem før att grilla.
Barnen skulle bjuda Britta på middag ikvæll på den nya restaurangen hemma i Glommen.
20:00 Går av vakten.
22:15 Førtøjda vid Høvringen tank anlægg i Trondheim.
Publicerat i M/T Bergskald | Lämna en kommentar