Falkenbergs OK’s Tjogettlag

 

 

Tjoget 2008

Med mindre än en vecka kvar till Tjoget ser de två lagen ut som nedan. Dessa lag är dock preliminära och de sista ändringarna brukar ske i bussen på väg till tävlingen. Är du inte med i lagen men ändå vill vara med och konkurrera om en plats i lagen så hör av dig till någon av laguttagarna. Det samma gäller eventuella sena återbud.
Str
Meter
Svårighet
Lag 1
Lag 2
1
7300
 
Daniel Johansson
Andreas Bengtsson
2
3900
Gul
Jesper Nelsén
Britta Kjellsson
3
2800
Vit
Matilda Martinsson
Elin Kjellsson
4
7300
 
Lennart Bengtsson
Claes Andersson
5
2600
Vit
Rasmus Blockgren
Anton Hagström
6
6200
 
Johan Hagström
Jonas Ledel
7
4400
 
Karin Åhlen
Amanda Martinsson
8
7800
 
Henrik Bengtsson
Karl-Uno Andersson
9
5500
 
Ronnie Andersson
Albin Andersson
10
5000
 
Anders Bengtsson
Lennart Nylander
11
6300
 
Anders Karlsson
Johan Eliasson
12
2800
Gul
Sofie Söderblom
Pontus Blockgren
13
7600
 
Mikael Karlsson
Sven Axelsson
14
3800
Gul
Christer Håkansson
Johanna Henriksson
15
4900
 
Jonatan Andersson
Mikael Blockgren
16
8000
 
Mikael Lundqvist
Mikael Martinsson
17
6400
 
Kjell-Ove Arvidsson
Peter Kjellsson
18
3000
 
Annika Bechtel
Eva Gustavsson
19
5200
 
Göran Svensson
Maria Svensson
20
7900
 
Jacob Johansson
David Johansson
 
Reserv: Henrik Bechtel, Helena Hagström, Linnea Kjellsson
Laguttagare till TJOGET 2008 är Henrik Bengtsson, Claes Andersson.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Tjogetträning

Så var det dags för sista tjogetträningen innan tävling och alla vill visa vad de kan för att komma i första laget. Jag skulle springa en 7 km bana eftersom jag är uttagen till en 6500 meters bana på tjogett. Hängde med toppkillarna till 1:a kontrollen och då gick det undan, vi hade ett tempo på 3,20min/km så det skulle jag aldrig orka hänga med i. Släppte toppen och lät de andra göra sina val, jag tappade bort de andra men vid 5:e kontrollen var jag ikapp igen och släppte dem inte mer. Det blev 8,59 km på tiden 1:01 och jag var helt färdig efter loppet och värmen.
Britta och tjejerna sprang 3 km banan och Britta gjorde som vanligt ett snabbt lopp.
Publicerat i Orientering | 1 kommentar

Naturpasset

Åkte in till Slätten för att springa en runda på FOK’s naturpass. Det blev 13 kontroller och 7,36 km på tiden 1:08.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Hallandsloppet

Lördag den 28 Juni åkte familjen Kjellsson, Hagström och Martinsson till Vessigebro för att springa Hallandsloppet. Vädret blev jättefint kanske lite för varmt tidvis.
Linnea K och Helena H sprang D12 som var 2,5 km och blev 6:a respektive 3:a av 8 startande.
Elin K och Matilda M sprang D14 som var 2,5 km och blev 6:a respektive 3:a av 7 startande.
Anton H Sprang H14 som var 2,5 km och blev 1:a av 1 startande.
Amanda M sprang D16 som var 5,7 km och blev 2:.a av 2 startande.
Johan H sprang H16 som var 5,7 km och blev 1:a av 5 startande.
Britta K och Anna H sprang Dam Motion som var 5,7 km och blev 3:a respektive 6:a av 16 startande.
Mikael M och Jag sprang Herrar Motion som var 10,5 km och blev 15:e respektive 45:e av 59 startande.
Så FOK gjorde bra ifrån sig i resultatlistorna.
Linnea hade 12:27 på 2,5 km
Elin hade 11:43 på 2,5 km
Britta 30:25 på 5,7 km
Jag hade 52:02 på 10,5 km
Publicerat i Löpartävling | Lämna en kommentar

Tjogetträning

Ikväll var det dags för tjogetträning igen. Jag sprang en bana som blev 5,9 km på 34:02 men blev slagen av flera andra, måste få upp farten bättre. Men det är fortfarande en vecka kvar tills sista uttagningen av lagen, så då får vi kämpa hårt. Britta sprang en 3 km och var först i mål så hon börjar hitta formen igen. Elin och Linnea sprang samma bana och gjorde bra ifrån sig.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Löpning

Efter gräsklippningen idag så sprang jag en runda längs stranden. Det blev 5,6 km på 28 minuter.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Naturpass

Jag och Britta åkte upp till Älmebjär utanför Rolfstorp för att springa en runda på FK Friskus eget naturpass. Det blev 5,3 km på 54 minuter. Orienteringen var enkel men terrängen var väldigt kuperad så det blev ett ganska tufft pass ändå.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Tjogetträning

Idag var det dags igen för lite orientering. Jag valde en 5 km bana som blev 7 km totalt vilket jag behövde 51 minuter för. Blev frånsprungen av Peter Badenfelt men det får jag räkna med efter 4 veckors slappande på båten. Men orienteringen satt perfekt så det är endast farten som skall upp igen. Britta och tjejerna sprang varsin 3 km bana och tyckte det gick bra allihopa.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Onsdag 18 Juni

02:00 Kommer på vakt och vi är på sydgående mot Trondheim för lastning och avmönstring. Kör förbi en fiskebåt som skall lägga sig stop för sommarferie i Ramsöysundet.

Rav ST-8-O LMFZRav ST-8-O LMFZ (2)

Vädret är stilla och mulet +12 grader.

08:00 Går av vakten och äter frukost innan jag lägger mig en stund.

09:50 Förtöjda i Trondheim och jag, Jim och Rolf åker hem.

 

Publicerat i M/T Bergskald | Lämna en kommentar

Tisdag 17 Juni

02:00 Kommer på vakt när vi passerar Hemnesberg och vi möter strax därefter en av rederiets cementbåtar.
Cyprus Cement IMO 9037173 (3)Cyprus Cement IMO 9037173
03:15 Förtöjda i Mo i Rana för att lossa bensin och diesel.
07:40 Färdiga och avgår mot Sandnessjöen.
11:40 Förtöjda i Sandnessjöen för att lossa 250 m3 diesel.
13:20 Färdiga och avgår medans jag går ner för att äta seibiff med potatis och brun sås.
14:00 Kommer på vakten och fortsätter söderut mot Rörvik medans vi blir passerade av Hurtigruten. Fick ett MMS från någon som tydligen hade väldigt skoj hemma. Han kanske längtar efter sin far som kommer hem imorgon.
Polarlys IMO 9107796Oscar
Fortsätter söderut och passerar Torghatten med sitt hål och strax innan Rörvik blir vi passerade av hurtigruten igen som gjort ett stop i Brönnöysund.
Torghatten

LekafjordenNamnlös bildPICT0515

20:00 Går av vakten och äter lite pytt i panna.

20:45 Förtöjda i Rörvik och rederiets andra kusttanker är på väg till kajen akter om oss för att lossa till shell. Går bort för att prata med Jan-Petter och se hur han har det. Där finns tydligen lediga jobb ombord så man får se vad de har att erbjuda.

 Trollskald 1

Trollskald 2Trollskald 3

23:00 Avgår från Rörvik.

Publicerat i M/T Bergskald | Lämna en kommentar