Hylte 2-Mil

Söndagen tillbringade vi i Simlångsdalen för att springa Hylte 2-mil.  Vädret var perfekt med solsken och 5 minusgrader.
Linnea sprang en D12 på 1:06 och slutade som 8:a av 12 startande.
Elin sprang en D14 men gjorde tyvär samma misstag som många andra och missade in slinga. Det gällde att ha koll på vilka slingor man hade sprungit, eftersom man skulle springa 3 eller 4 stycken.
Britta sprang en Turist 2 på 1:16 och slutade på en 29:e plats av 42 startande.
Jag sprang en Turist 1 som blev 13,2 km lång på tiden 2:07 vilket gav mig en 17 plats av 18 startande.
Vi var ändå nöjda med dagen hela familjen efter att genomfört en så lång tävling och åt lite ärtsoppa efter att ha duschat utomhus på TC. Det var gott med lite varmt i kroppen efter den kalla upplevelsen.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Löpning och skidträning

Började morgonen med att Peter Hagström kom hit och vi sprang en runda som blev 9,3 km på 51 minuter det var fint väder och lätt att springa idag.
På kvällen var det dags för träning med FOK ungdomarna. De skulle springa med pannlampa och det var tillräckligt med ledare idag så jag och Peter Hagström tog med oss Linnea och Helena och var med på skidträningen istället. Det var först lite löpning som uppvärmning och sedan lite MAQ övningar innan vi började med backintervallerna med stavar. Det var mycket jobbigare än jag hade trott och träningsverken kommer nog komma som ett brev på posten imorgon bitti. Linnea och Helena lämnade träningen efter 50 minuter men vi fortsatte sammanlagt 1,5 timma och hade då avverkat 6,4 km.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Löpning

Ja eftersom vi nu har anmält oss till Kort Vasan så får jag verkligen ligga i med konditionsträningen. Så idag sprang jag 9 km på 48 minuter och det var skönt efter MAQ passet som vi hade igår.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

MAQ träning

Så var det äntligen dags för vinterns första MAQ träning med klubben. Men tyvärr kom vi inte in i gympasalen på Fajansskolan så vi fick åka till klubbstugan och vara där istället. Mikael och Gunilla hade modifierat programet lite och kom med ett par nya övningar. Men nu blev det ialla fall 45 minuter MAQ träning så i morgon är det nog många som vaknar med träningsvärk.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Backträning

Idag så var det träning med ungdommarna i orienteringsklubben och vi skulle köra ett backträningspass. Började med att jogga bort mot slingan där vi stretchade lite innan vi joggade vidare till backen.  Där körde vi 10 gånger uppför backen i full fart och joggade ner. Efter detta så blev det lite nerjoggande för att rensa kroppen. Totalt sprang vi 5,6 km på 44 minuter. Även lille Oscar sprang och gjorde det väldigt bra, fast han sprang inte hela backen upp. Det märks en väldig skillnad på ungdommarna jämfört med förra hösten när vi började med dessa intervallträningar. Börjar ju till och med bli svårt att hålla jämn fart med 14 åringarna nu.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Långpass

Sprang ett långpass idag på 15,5 km som tog mig 1:27 att springa. Det blåste fortfarande en del så längs stranden var det lite jobbigt, men det är ju där som det är finast att springa så det får man stå ut med.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Motionscykel och styrka

Cyklade 40 minuter på motionscykeln hemma och använde backprogramet  och det blev 15 km sedan körde jag lite MAQ övningar och styrketräning i ytterligare 20 minuter innan jag avslutade med lite stretching.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Daladubbeln 2008

På fredagen så åkte jag och Elin iväg till Dalarna tillsammans med ungdommar från alla Hallandsklubbarna. I vår buss åkte ungdommar från Halmstad OK, Oskarströms OK, Simlångsdalens IF, Hylte OK, OK Nackhe och Falkenbergs OK. Vi var 36 ungdommar och 2 ledare så det gällde att hålla koll på ungarna så man inte glömde kvar någon vid stoppen. I den andra bussen fanns 28 ungdomar och 5 ledare från IF Rigor, Fjärås AIK, OK Löftan, IK Dran och FK Friskus.
Daladubbeln 2008 003Daladubbeln 2008 006Daladubbeln 2008 007Daladubbeln 2008 015
Vid 22:30 var vi framme i Falun och fick snabbt packa upp våra sovsäckar och liggunderlägg för att lägga oss i klassrummen för att sova.
 
Klockan 07:30 Väckte vi alla ungdommar för att äta frukost innan det blev avfärd mot TC.
Daladubbeln 2008 016Daladubbeln 2008 017
Dagens tävligar bestod i stafett för 2 manslag. Elin sprang första sträckan i H14 och Anton Hagström sprang sista sträckan. Banan var väl i svåraste laget för Elin men Anton gjorde ett kanonlopp och de var nöjda med dagens insats. Det gick bra för alla Hallandsungdommarna idag och de bjöds på grillade hamburgare och kotletter när de kom i mål.
Daladubbeln 2008 018Daladubbeln 2008 022Daladubbeln 2008 026Daladubbeln 2008 038Daladubbeln 2008 040Daladubbeln 2008 041Daladubbeln 2008 050Daladubbeln 2008 088Daladubbeln 2008 096Daladubbeln 2008 104Daladubbeln 2008 105
När vi kom tillbaka till skolan där vi skulle sova så gick vi upp i hoppbackn som låg intill skolan och tittade på utsikten. Efter kvällsmaten så gick ungdommarna upp i backen och lekte innan de gick till affären för att köpa godis.
Daladubbeln 2008 108Daladubbeln 2008 109Daladubbeln 2008 110Daladubbeln 2008 120Daladubbeln 2008 127Daladubbeln 2008 131Daladubbeln 2008 145Daladubbeln 2008 150Daladubbeln 2008 160Daladubbeln 2008 161Daladubbeln 2008 162Daladubbeln 2008 163Daladubbeln 2008 165Daladubbeln 2008 167
Vid 22:30 Så släckte vi ljuset för att alla skulle få sova.
 
Vid 06:30 Var det väckning för att äta frukost och packa ihop alla saker eftersom vi skulle åka hem direkt efter tävlingen. Idag var det patrull  tävling vilket betyder att de fick springa tillsammans de lagen som sprang på stafetten dagen innan. De fick dessutom klä uy sig om de ville. Jag sprang en Ö3 bana idag som blev 6,5 km på 53 minuter och slutade på en 4:e plats. Elin och Anton hade otur och fick starta nästan sist av alla och deras bana skulle vara 7,2 km men efter diverse bommar och trötthet så missade de en kontroll och kom imål på tiden 2:41 och då hade de sprungit 12,86 km och när de kom imål så hade de börjat plocka ner TC och fältlunchen  var nästan slut. Så när de kom imål så fick de duscha och sedan gick vi till bussen för hemfärd.
Daladubbeln 2008 004Daladubbeln 2008 014Daladubbeln 2008 115Daladubbeln 2008 121Daladubbeln 2008 123Daladubbeln 2008 133Daladubbeln 2008 139Daladubbeln 2008 140Daladubbeln 2008 149Daladubbeln 2008 153
Klockan 22:40 var vi hemma i Falkenberg igen och det har varit en väldigt rolig helg med alla ungdommar som varit jättesnälla och skött sig exemplariskt.
Publicerat i Orientering | 1 kommentar

Träning med FOK ungdomarna

Idag så sprang vi lite fartlek på slingan där den som var sist i ledet spurtade förbi alla och började jogga längst fram, sedan fortsatte det så med siste man fram till först.  Vi sprang så i nästan 4 km sedan fick de jogga tillbaka till stugan. Då tog jag ett extra varv på slingan så jag sprang 6,5 km på 43 minuter.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Långås slingan

När Britta kom hem från jobbet så åkte vi till Långås för att springa lite på slingan, det blåste ju så mycket så vi ville inte springa längs stranden hemma. Vi sprang 4,8 km på 25 minuter på den backiga slingan utanför Långås. Britta springer fort nuförtiden så det gäller att hänga med.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar