Naturpasset

Jag och Britta åkte upp till Älingaberg mellan Varberg och Ullared för att springa en runda på FK Friskus naturpass.
Det var fin terräng som var väldigt kuperat i början.
Vi sprang totalt 4,5 km på 58 minuter.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Intervaller

Kännde att jag behövde springa lite idag så jag sprang ner längs stranden och sprang intervaller i 35 minuter.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Tjoget 2009

På lördag morgon så satte sig Falkenbergs OK’s bägge lag i bussen och åkte till Kosta för att springa tjogetstafetten. Vi var 20 personer i varje lag och familjen Kjellsson var reresenterade i 2:a laget.
Linnea började på 5:e sträckan och tappade tyvärr 1 placering ner till 73 plats av 95 lag.
Britta sprang sträcka 14 och plockade in 1 placering till 63:e plats.
Jag sprang sträcka 17 och plockade 2 placeringar till 60:e plats.
Elin sprang sträcka 18 och plockade 1 placering till 59:e plats vilket även blev slutgiltiga placeringen för 2:a laget.
Falkenbergs 1:a lag sprang in på 18 plats.
Publicerat i Ukategorisert | 1 kommentar

Närtävling

Onsdag kväll så arrangerade Halmstad OK en när tävling vid Grötvik.
Jag och Britta åkte ner för att springa var sin bana. Britta valde en Ö3 och jag valde en Ö4. Men som vanligt när jag är här nere och springer så gjorde jag 2 jättebommar och sprang 7,1 km på en 4,8 km bana på 57 minuter. Men jag fick ju lite löpträning i alla fall…..
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Tjogetträning

Idag var det dags för den sista tjogetträningen innan tävlingen på lördag.
Linnea sprang en 3 km bana medans Britta och Elin sprang en 5 km.
Jag gav mig ut på en 7 km och hängde med ända till efter 8.e kontrollen sedan orkade jag inte hänga med dem när det gick uppför. Men jag avverkade 9, km på 62 minuter vilket var bra i denna värmen.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Vår första campingsemester

Lördag 27 juni
 
Efter Hallandsloppet så packade vi in oss i bilen och satte kursen mot Råå camping.
Framme på campingen vid halv sju tiden och lyckades med konststycket att backa in husvagnen på första försöket. Sedan skulle vi ge oss på nästa fallgrop medans grannarna satt och såg på, nämligen resa förtältet. Men eftersom jag redan hade provat ställningen hemma så gick även detta utan några missöden..
Sedan var det dags att tända grillen och öppna den första ölen.
Efter maten så gick vi en runda längs stranden för att se hur omgivningen såg ut innan vi skulle lägga oss.
 
Söndag 28 Juni
 
Vaknade och gick ut i förtältet och kokte kaffe och njöt av morgonsolen.
Väckte resten av familjen vid halv åtta för att äta frukost innan vi skulle ge oss iväg och springa lite orientering.
Efter orienteringen så åt vi lite lunch innan vi gick ner på stranden för att sola och bada.
Vi stannade där i några timmar innan vi gick in mot Råå för att äta varsin glass.
Efter detta så åkte jag och ungarna och handlade lite inför kvällens mat som bestod av tacos.
 
Måndag 29 juni
 
Jag vaknade först som vanligt och gick ut och drack lite kaffe i morgonsolen.
Efter frukost så gick vi bort till poolen som fanns på campingen. Jag och Britta simmade några vändor medans barnen lekte och hoppade i vattnet.
Sedan var det dags att äta lite lunch och börja packa ihop våra saker.
Fick packat in alla våra saker i husvagnen och började hemfärden mot Glommen.
Vi stannade en gång på vägen för att äta varsin glass.
Vi har haft en underbar helg med solsken och vamt väder så alla var nöjda.
Publicerat i Resa | 1 kommentar

3 Skåningar och 1 dansk

På söndagen så åkte vi in till Helsingborg för att vara med på sista etappen i 3 skåningar och 1 dansk.
Oscar och Linnea sprang en Ö1 och kom på 8:e och 9:e plats
Britta sprang en Ö5 och kom på en 11:e plats.
Jag sprang en Ö9 och kom på en 18:e plats.
Det var väldigt fina banor som gick i stads och parkmiljö vilket gjorde det väldigt snabbsprungit. Sedan gjorde ju värmen att det blev tungt.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Hallandsloppet

Lördagen den 27 juni var det dags för Hallandsloppet i Vessigebro.
Vi packade husvagnen och åkte upp dit eftersom vi skall fortsätta på semester efteråt.
Temperaturen var ju inte det bästa med 30 grader varmt och solsken.
Oscar startade i P8 och kom in på en 5:e plats.
Linnea startade i F12 och kom på en 4:e plats.
Elin startade i F14 och kom på en 3:e plats.
Jag startade i Herrar motion 5,7 km och kom på en 5:e plats.
Jag var väldigt glad efteråt att jag inte sprang 10,5 för det var olidligt varmt.
Publicerat i Löpartävling | Lämna en kommentar

Torsdag 18 Juni

18:30 Ankrar utanför Skagen i väntan på lastning.
Västlig vind 8-12 m/s solsken.
Hoppas det blir bättre väder imorgon.
Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Måndag 15 Juni

02:30 Lots ombord och vi avgår.
04:05 Lots lämnar vid angöringsbojen och vi fortsätter mot ankarplatsen.
04:55 Ankrar på ankarplatsen utanför Rotterdam i väntan på order.
Solsken +22 grader  och vindstilla.
Fiskar lite makrill under dagen.
Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar