Onsdag 24 Mars

Vaknar upp till en vacker morgon på råå redd.

Vi ligger fortfarande här och väntar på last, men det ser dåligt ut på marknaden.

Sydvästlig vind 2-4 m/s +7 grader och solsken.

PICT1521 PICT1519 PICT1520

Publicerat i M/T Vinga Safir | Lämna en kommentar

Måndag 22 Mars

Ligger till ankars utanför Råå och väntar på last.

Det var skönt att få sova ut inatt efter helgens arbete.

Vinga Safir 20070412 (1)

Publicerat i M/T Vinga Safir | Lämna en kommentar

Söndag 21 Mars

07:30 Hemkommen från akuten på Varbergssjukhus och lägger mig för att sova.

10:00 Vaknar och går upp för att äta lite och packa min väska.

11:00 Åker hemifrån och tar mig ner till Halmstad för att hämta hyrbilen.

11:40 Framme i Halmstad och hämtar hyrbilen innan jag fortsätter ner till Helsingborg.

13:00 Lotsbåten kör ut mig till båten som ligger till ankars utanför Råå.

Mönstrar på ombord på Vinga Safir eftersom de saknar en befälhavare. Skall vara ombord här tills den 30 Mars innan jag skall tillbaka tillVingatank för att lösa vikarien som de har ordnat till Vingatank.

Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Praktik på akuten

19-21 Mars så praktiserade jag 2 nätter mellan 21:00-07:00 vid Akutmottagningen på Varbergs sjukhus.

Detta ingick i min sjukvårdskurs som skall updateras vart 5 år.

Jag fick öva på att sätta intramuskulär injektion, intravenös infart, ta blodtryck, puls och dessutom suturering (sy).

Har varit en väldigt trevlig helg och bra handledare. Det var visserligen väldigt lite att göra på akuten under helgen men jag hann ju med att göra de saker som är nyttigt att öva på.

Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Torsdag 11 Mars

Idag så skulle vi öva linjeorientering med pannlampa.
Joggade bort till start punkten och sedan gav vi oss ut i skogen. Snön låg fortfarande djup och nu så trampade man ju igenom snön så det blev väldigt jobbigt att springa. Vi var ute och sprang 4,5 km i den djupa snön och jag var helt färdig när vi kom tillbaka. Hade ju dessutom spurtstrid med Matilda Martinsson på tillbaka vägen.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Tisdag 9 Mars

Väl hemkommen från Göteborg så åkte vi in till Fajansskolan för att vara med på 1 timmas MAQ träning.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Sjukvårdskurs

Måndag till Onsdag tillbringades i Göteborg på Chalmers för att gå refreshkurs på sjukvårdskursen.
Skall ju göra detta vart 5 år för att bibehålla min sjukvårdsbehörighet.
Vi tillbringade första och halva andra dagen med att öva (HLR) Hjärt och lung räddning samt användandet av defibrillator.
Resten av tisdagen gick åt till att sätta intramuskulära sprutor samt intravenösa infarter.
Onsdagen så höll vi på med sårskador samt suturering (sy).
Väldigt spännande kurs och man lär sig mycket nytt varje gång. Man får ju dessutom öva en del på sprutor och att sy.
Nu är det bara praktiken på akuten kvar.
Publicerat i Arbete | Lämna en kommentar

Lördag 6 Mars

Britta och Linnea gav sig ut för att jogga en runda, men jag tog cykeln och cyklade iväg. Blev en runda på 27,5 km som tog mig 69 minuter.

 

Solsken –6 grader och vindstilla.

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Fredag 5 Mars

På förmidagen så gav jag mig ut och joggade bort mot Olofsbo och vidare in mot Falkenberg. Vid Holmarör så vände jag och joggade hem igen.

Det blev 14 km på 70 minuter.

Solsken –4 grader och nästan vindstilla

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Torsdag 4 Mars

Idag så skulle vi in till Klitterbadet med FOK’s ungdoms sektion för att vara med på spinning.

Vi körde ett 45 minuters pass och ungdomarna var väldigt duktiga.

Efter detta pass så stannade jag och Peter Badenfelt kvar för att köra ytterligare 50 minuter spinning.

Himla skoj att få prova på spinning.

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar