Söndag 16 Maj

Åkte med Familjen till Hylte för att vara med i ungdomsserien.

Oscar sprang en H 10 som han kom 5:a i.

Linnea sprang en D 14 som hon vann

Elin sprang en Ö5 där hon blev 9:a på 55 minuter

Britta sprang en Ö3 där hon blev 5:a

Jag sprang en Ö5 där jag kom på 4:e plats efter 5,8 km på 40 minuter.

Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Lördag 15 Maj

Träningsrunda i Glommen.

2 km uppvärmning

5 km tröskelträning i 5:15 tempo

3 km snabbdistans i 4:40 tempo

2 km nerjogg

 

Kändes lite tungt idag.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Fredag 14 Maj

Åkte in till IP med Elin och joggade 8 km medan hon körde 400 meters intervaller.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Onsdag 12 maj

Släppte av Elin på slätten för hennes skolorientering och körde sedan Linnea till hennes på Vallarna.

Sedan tog jag och joggade en 2 km ner mot IP innan jag sprang 3 stycken 100 meters rusher med stegrande fart och tillbaka jogg. Därefter så blev det 5×1000 meter i 4:15 tempo med 1 minuts vila mellan och avsluta med 2 km nerjogg.

Därefter åkte jag bort till Slätten för att hämta upp Elin som precis kom i mål med bästa tiden av alla på 8:or och 9:or på Skogstorpsskolan 54 minuter. Var bara en kille som lyckades komma ner på nästan samma tid som hon hade, och då var det ändå 9’orna med också.

Lärarna tyckte att jag skulle prova med, så jag gav mig ut och sprang banan som blev 7 km på 41 minuter.

Sen åkte vi bort till Vallarna och hämtade Linnea som även hon var bäst av 6:or och 7:or på Skogstorpsskolan.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Tisdag 11 Maj

Tjogetträning

Sprang en 7 km bana och hängde med bar i början. Men på väg till 3.an så tappade jag bort Peter B i tätskogen och bommade den lite. Så det blev till att försöka springa ifrån Claes även denna gången. men på väg till sista kontrollen så gjorde han ett bättre vägval och slog mig med 5 meter. Blev totalt 8,2 km på 51 minuter.

Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Söndag 9 Maj

Vid 10 tiden så åkte jag, Linnea och Oscar upp till Läjet för att äta söndagsmiddag hos farmor.

När vi väl kommit dit så gav jag mig ut på en joggingtur. Sprang över Södra näs och längs Apelviken och vidare strandpromenaden. Sen sprang jag runt fästningen och vidare upp längs Västra vallgatan och ut mot gamla E6:an. Där fortsatte jag cykelbanan ända till södra infarten på Läjet och in förbi ankaret innan jag sprang skepparevägen hem till mamma. Det blev 17,8 km på 1:31 vilket egentligen var lite för fort för ett långpass, men det känndes så lätt i benen idag.

Där väntade en rejäl söndagsmiddag och dessert. När vi var färdiga med det så åkte vi hem för att ta på oss orienteringskläderna, vi skulle ju ner till Långasand och vara med i OK Lindenas tävling i ungdomsserien.

Oscar sprang en H10 bana och slutade på en 4:e plats.

Linnea sprang en D14 bana och slutade på en 4:e plats.

Jag tog en Ö4 bana och kom på en 2:a plats.  Jag sprang 5,2 km på 35 minuter men gjorde en dundermiss efter 6 kontrollen. Jag hade vikt kartan lite för mycket och la ut kompass riktning till kontroll 9. Så när jag kom fram till den så fick jag vända och springa bort till 7.ans kontroll.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Freadg 7 Maj

Efter att ha lämnat Britta och elin på landvetter så grejade jag lite hemma innan jag gav mig ut på ett intervallpass.
Började med 2 km uppvärmning innan intervallerna började. 5x(70-50-30 sek) med lika mycket vila mellan. Sen blev det 2 km nerjogg.
Totalt 7,5 km på 47 minuter. Vissa intervaller gick lite segt pga den kraftiga vinden nere på stranden, men hastigheten låg mellan 3:50-4:10 på intervallerna.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Torsdag 6 Maj

Jag, Linnea och Oscar åkte in till Älmebjär vid Öströö för att träna lite orientering. Linnea sprang en runda själv medan jag skuggade Oscar på en bana. När han sedan var klar så sprang jag samma bana själv fast lite fortare.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Onsdag 5 Maj

Hela förmiddagen tillbringade jag inne på vallarna som funktionär vi d Skansenloppet.
När vi var klara med det så frågade Peter Hagström om vi skulle springa lite och det tyckte jag givetvis var ett bra förslag.
Så jag stack hem och tog en tallrik youghurt med müsli innan peter anlände. Sen gav vi oss ut på ungefär samma runda som Kräftloppet.
Men efter 5,5 km så kände Peter sig matt och joggade hem medan jag fortsatte rundan. Det blev 9,65 km på 48 minuter och ändå ett behagligt tempo utan att ta ut sig helt. Så formen är fin inför Göteborgsvarvet.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Tjogetträning

Äntligen var det dags för Tjogetträning igen. Det var Jag, Claes, Rasmus, Mikael L, Johan H, Sven-Åke som gav oss ut på 7 km banan. Men ungdomarna var för snabba för mig och Claes så vi fick springa själva. Vi gjorde några bommar som vanligt i Slätten skogen, men efter 8,95 km på 58 minuter så var vi tillbaka i klubbstugan.
Britta sprang en 5 km bana ihop med Ingela .
Väldigt skoj att komma igång med denna träningen igen.

Resultaten

3 km
Åke Stolt 26.17
Helena Hagström 34.04
Anna Hagström 34.35
Christer Nelsén 36.14

5 km
Christer Håkansson 33.37
Anton Hagström 34.58
Peter Hagström 35.07
Hans Pettersson 35.28
Britta Kjellsson 38.44
Ingela Nelsén 38.45
Rune Eliasson 40.43

7 km
Mikael Lundqvist 41.49
Sven-Åke Bengtsson 41.54
Rasmus Blockgren 42.05
Johan Hagström 44.07
Peter Kjellsson 58.21
Claes Andersson 58.32

Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar