10 Mila i Finnspång.

Fredag 30 April.

17:00 Samling vid FOK stugan för gemensam avfärd. Vi åkte i två hyrbussar samt vår bil.

21:00 Framme vid OK Kolmårdens klubbstuga i Jursla. Vi packade in våra saker och gjorde oss klara för att sova.

Lördag 1 Maj

06:30 Gick upp och började med frukost samt gratulerade Oscar på hans födelsedag. Vi åt en rejäl frukost och drack lite kaffe innan vi i propaganda lagen gav oss iväg mot TC.

Vi kom fram och reste upp tältet och FOK flaggorna. Sen var det dags för mig och Britta att gå till starten. Vi startade inne på löparbanan och sprang nästan ett varv på den innan vi vek av och sprang ut i skogen. Startpunkten låg i en ledningsgata och vi skulle vidare uppför sluttningen vilket gjorde att jag kunde plocka en del placeringar. Men jag bommade första kontrollen med 30 meter och kunde sedan fortsätta utan några större missöden. Det var en ganska kuperad och blöt bana men väldigt fin orientering. Sprang in på en 24 plats av 78 lag. Växlade över till Zackarias som gjorde ett jättebra lopp och växlade över till Peter Hagström som sedan tappade några placeringar till 34 plats.

Britta sprang in på 74:e plats och växlade till Linnea som förde upp dem till 69 plats och växlade över till Anna som sedan bibehöll den platsen.

Elin sprang första sträckan i FOK’s ungdom 2:a lag. hon växlade som 265 av 292 lag och Helena tog upp dem till 260 och växlade till Albert som bättrade på till 246 och växlade över till Pontus som sedan sprang in på en 234 plats.

FOK’s ungdoms första lag hade Matilda på första sträckan och hon växlade in på en 137 plats och Anton tog över och växlade på 109 till Johannna som växlade in på en 115 plats och sedan hade Johan B full fart och sprang in på en 95 plats.

Vi åkte tillbaka till stugan för att äta lite och diskutera upplägget för herrarnas 10 mila lag.

Efter maten så gick jag och några andra och la oss eftersom vi behövde lite sömn innan vår start. Övriga åkte in till TC för att se starten på 10 mila.

clip_image002[4]

Söndag 2 maj

07:00 Vaknade och åt lite frukost innan jag och Lunkan åkte till TC.

Det var beräknat att jag skulle springa ut klockan 08:55 och ganska exakt så kom Annika in 09:00 och jag gav mig ut. Gick bra till första kontrollen men vid 2:a kontrollen så gjorde jag en jättebom och tappade massa tid. Resten av banan gick hyfsat och jag tyckte att benen känndes bra, det var bara lite i orienteringen som saknades. Växlade över till Henning och var helt slutkörd.

1:a laget sprang in på en 148 plats

2.a laget fick nöja sig med en 270 plats av totalt 359 lag.

Sedan var det bara att åka tillbaka till stugan och packa in sakerna i bilen och ge sig av hemåt trötta och glada efter en trevlig helg.

Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Torsdag 29 April

Åkte till Knobesholm för att träna orientering med FOK’s ungdomar.

Jag skuggade Elin på en violett bana som blev 5,5 km på 1:04.

Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Onsdag 28 april

Jag och Peter hagström joggade 2 km innan vi kom till IP och sprang 6 stycken 400 meters intervaller med 40 sek vila mellan.

Sen joggade vi ner 2 km.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Tisdag 27 April

Åkte med Oscaroch elin in till klubbstugan för att jogga ett varv på slingan. Det blev 3,4 km på 24 minuter.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Måndag 26 April

Medan Linnea tränade friidrott så sprang Britta och Anna H en 7 km runda vilket även jag och Peter H gjorde.

Vi joggade 10,5 km på 1 timma.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Söndag 25 april

Jag sprang ett långpass i solskenet på eftermidagen som blev 14,5 km.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Trenneträffen

Vi åkte upp till Fagered för att springa Trenneträffen.

Jag skuggade först Oscar på en U2 som blev 2,2 km på tiden 21:40 vilket gav honom segern.

Linnea sprang en D14 på 1:02:29

Elin sprang en D16 på 1:02:12

Britta sprang en D35 Motion på 47:19 och blev 2:a

Jag sprang en H35 Motion som blev 4,2 km på tiden 41:52 vilket gav mig segern.

Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Torsdag 22 April

Åkte med FOK’s ungdommar till Rolfstorp för att vara med på samträning.

Oscar sprang en bana själv och Elin med. Jag skuggade Linnea på en orange bana som blev ca 5 km.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Onsdag 21 april

Lämnade Linnea på fotbollsträning och jag åkte till Långås motionsslinga för att springa.

Det blev 2 km uppvärmning sedan 2x(4-3-2-1) med 1 min vila mellan och sedan 2 km nerjogg. Totalt 9,3 km på 57 min.

Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Tisdag 20 April

06:30 Vaknar och städar klart det sista i hytten och skriver ut avlösningsrapporten. Sedan var det bara att gå ner och äta en sista frukost på detta passet.
08:35 Lättat ankare och går sakta utöver. Vid Buskärs Knöte så möter Per upp och Jörgen kommer ombord och jag kan lämna efter en att vi gått igenom lite saker.
Sedan bär det av hemåt och Britta hämtar mig på stationen och vi åker hem och dricker lite kaffe på altanen i solskenet.
På kvällen så ger vi oss in till klubbstugan och tränar lite. Oscar springer 2 varv på slingan vilket även Britta och Elin gör. Jag springer lite extra och avverkar 8 km på 43 minuter så nu har jag kommit igång med mitt 5 veckors träningsschema inför Göteborgsvarvet.
Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar