Nackhällerundan

Åkte in till Dagsås för att springa OK Nackhes tävling Nackhällerundan.

Vi anmälde oss på plats och började göra oss redo för våra starter.

Oscar och Linnea startade 13:00 och skulle springa varsin 1,7 km bana.

DSC05829 DSC05807 (2) DSC05826 DSC05822

Linnea sprang på jättebra och hon kom i mål som första tjej på tiden 7:26

Oscar hängde på bra med de andra och sprang in som 6:e kille på tiden 9:03

Var ju jättebra sprungit av dem.

Elin startade 13:20 och skulle springa 4 km i motions klassen.

 DSC05834 DSC05837 DSC05841 DSC05848

Hon var bland de 3 första i början men tappade lite i de branta backarna och sprang i mål som 2:a tjej på tiden 20:33

Jag och Britta startade 14:00 och skulle springa 8 km.

Det var en väldigt tuff bana med mycket branta backar som tog hårt på krafterna i värmen.

DSC05855 DSC05853

Jag sprang i mål på tiden  42:04  och hamnade på en  15:e plats av killarna.

Britta sprang i mål på tiden 46:51  och hamnade på en 4:e plats av tjejerna.

Segrarna i killarnas 1,7 km.

DSC05861

Segraren i tjejernas 1,7 km

DSC05857

Publicerat i Löpartävling | Lämna en kommentar

Lördag 26 Juni

Efter frukost så gav sig Elin och Britta ut på en promenad medan jag joggade istället. Det blev 10,2 km på 50 minuter och det var väldigt skönt att springa lite idag.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Torsdag 24 Juni

Efter att vi städat och gjort klart inför midsommar så gav vi oss ut på en joggingrunda jag, Britta och Elin.
Vi sprang bort mot Olofsbo men efter en stund så kännde Elin av lite i sin nacke så jag sprang på och tog en runda runt campingen. När jag sedan sprang förbi torsåsen så såg jag dem en bit längre fram. Sprang ikapp dem och hade följe resten av rundan. Det blev 9,8 km på 57 minuter och sedan avslutade jag med 20 minuters MAQ träning.
Efter detta så tyckte jag att vi var värda lite god mat så jag bokade bord nere på solsidan där vi avslutade dagen med god mat och dricka.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Onsdag 23 juni

05:15 Janis väcker mig och meddelar att vi passerar Vanguard. Jag kliver upp och får en kopp nykokt kaffe.

På vägen in genom skärgården så får jag telefonsamtal från hamnen som meddelar att Fox Sunrise inte är klara vid kajen och de undrar om vi kan ankra i väntan på ledig kajplats. Jag säger att vi ska ha Berau Veritas och en del andra företag  som skall certifiera  vår utrustning och undrar om det inte finns någon kaj ledig. Får då besked att det finns en kaj ledig som vi kan ligga vid tack vare att jag och Jörgen har farledsbevis och inte behöver beställa lots om det dyker upp något.

07:20 Förtöjda på kaj 509 och vi går för att äta frukost.

Efter frukost så börjar folket komma som skall certifiera vår utrustning. Även Jörgen anländer och vi diskuterar lite om avlösningen innan jag beställer en taxi och ger mig av mot centralen och hemfärd.

12:30 Hemma i Glommen och nu väntar några veckors skön semester.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Tisdag 22 Juni

Ja vi ligger som sagt var fortfarande till ankars utanför Råå. Men i eftermiddag blir det ändringar.

Sitter vakt på bryggan under eftermiddagen och löser lite sudoku i solskenet ute på bryggvingen.

17:00 Efter middagen så startar vi upp maskin och gör oss klara.

17:15 Ankaret lätt och vi sätter kursen mot Göteborg i ekonomifart. Vi skall vara till kaj i Skarvikshamnen klockan 7 till morgonen.

Nej nu är det dags att städa hytten och packa väskan för hemfärd imorgon.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Måndag 21 Juni

07:00 Vaknar och kan bara konstatera att jag hade i alla fall tur med vädret.

Frukost och sen löser jag av Janis på bryggan. Får tack vare mitt mobila bredband igång datorn igen och har nu av installerat Vista från datorn och kör endast XP.

Får under dagen besked att vi ska lasta på onsdag förmiddag, så det blir väl att vi lättar ankare på tisdag kväll och går med ekonomifart mot Göteborg.

Nordvästlig vind 3-6 m/s +20 grader och solsken.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Söndag 20 Juni

Ja ännu en fin dag på havet. Vi fortsätter genom Bornholmsgattet och längs sydkusten. Är på bryggan nästan hela dagen och njuter av vädret och passagen upp genom Öresund.

Växlande vindar 2-4 m/s +20 grader.

22:15 Ankrar på Råå redd och jag kryper till kojs.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Lördag 19 Juni

Vaknar och ser att havet är alldeles spegelblankt och solen lyser så fint.

08:15 Lättat ankare och går med ekonomifart mot Råå redd. Vilket betyder 50% på maskin och ca 8,5 knops fart i det fina vädret.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Fredag 18 Juni

Fortfarande till ankars utanför Slite och väntar på order.

Under eftermiddagen så får jag besked att vi ska gå mot Råå redd och invänta order på måndag. Så vi bestämmer oss för att ligga kvar tills imorgon bitti och lämna efter frukost.

Och som vissa kanske märkt har jag inte kunnat uppdatera eftersom datorn fullständigt kraschade under dagen och jag har försökt få igång den.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Måndag 14 Juni

Ja då var det måndag igen och vi ligger fotfarande till ankars utanför Slite.

Efter frukost får jag ett meddelande om att Fox Luna gått på grund utanför Halmstad. Jag som haft lite ordväxling med överstyrman där de senaste dagarna eftersom de skulle lasta i halmstad och gå till Gotland där vi nu ligger till ankars.

Ja det kan snabbt gå lite galet.

Efter trekaffet så hade vi en brandövning. Igår så hade vi livbåt och First Aid övningar så nu har vi snart avklarat månadens övningar.

PICT1585 PICT1583 PICT1584

Ja sen avslutas dagen med en smaskig Korv Stroganoff.

På kvällen så kör jag 30 minuters MAQ övningar, ska bli skönt att komma hem snart så man får springa lite igen.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar