Lördag 7 Augusti

06:50 Lämnar kaj 644

07:15 Förtöjda utsidan Finnpulp för bunkring.

09:25 Bunkring avslutad och vi avgår.

10:05 Förtöjda vid kaj 518 i Skarvik. Fickk väntekaj här i väntan på lastning i morgon bitti.

Under eftermiddagen så ger jag mig ut på en joggingtur längs norra älvstranden. Det blev 11 km på 57 minuter.

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Fredag 6 Augusti

DSCN0182

13:20 Lättat ankare och går in mot Skarvikshamnen för lastning.

14:45 Förtöjda vid kaj 517 för lastning.

17:20 Avgår.

18:05 Förtöjda kaj 644 och väntar på båten vi skall bunkra.

DSCN0187 DSCN0186

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Tisdag 3 augusti

02:20 Klara med pumpningen och avgår från Purple Gem.

02:40 Ankrar på C-rutan.

07:30 Fram kommer för att ta emot bunkeroljan som det var fel på.

DSCN0185

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Måndag 2 augusti

12:50 Lättar ankare och går ut mot B-rutan och Purple Gem.

13:55 Förtöjda utsidan Purple gem för att ta emot 120 m3 bunkers från dem. De hade fått fel bunkers någonstans och var tvugna att bli av med den.

Vindstilla och 24 grader och solsken.

20100802037 20100802034 20100802036

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Söndag 1 augusti

06:40 Lämnar kaj 518 i Skarvik

07:30 Förtöjda vid kaj 644 för att få ombord en inspektör från Germanischer Lloyd som ska inspektera ett rör ombord.

17:20 Lämnar kaj 644

18:00 Ankrar på södra Rivöfjorden i väntan på order.

Dagen började med regn men sen klarnade det upp och vi har haft +22 grader.

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Lördag 31 juli

Efter stadsloppet så var det hem och duscha innan jag tog tåget till Göteborg. Påmönstring på Vinga Safir vid 21 tiden i Skarvik.

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Falkenbergs Stadslopp

Ja som vanligt efter O-ringen så ställer jag och Elin upp i Stadsloppet.

Elin sprang 3,5 km loppet och kom i mål som 4:a på tiden 15:35 vilket var jättebra gjort.

Jag försökte ställa mig så långt fram som möjligt i år och kom iväg bra. Behövde inte sicksacka massa som jag gjort de övriga åren. Passerade 5 km på 22 minuter och kände mig jättebra. Efter laxbron så kände jag att det fanns en hel del kvar att ge så jag ökade farten. Men bryggarebacken var tuff i slutet. När det kom en kille bakifrån och försökte springa om så ökade jag till max och in på upploppet så hade jag en puls på 194. Väl i mål så såg jag att jag sprungit på personbästa 44:58.

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

O-ringen 2010

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Sommarens tävlingar 2010

Varbergsloppet

Kom hem från affären och fick frågan av dottern om vi inte skulle åka upp till Varberg och springa Varbergsloppet.

Ja det var väl en bra ide tyckte jag i detta fina vädret. Solsken och 29 grader varmt. Så hela familjen förutom Oscar åkte upp och anmälde oss.

Linnea sprang lilla loppet på 2,4 km på tiden 12:53

Britta sprang på 58:25

Elin sprang på 58:24

Jag hade 47:59.

Var ett väldigt fint lopp med fin sträckning men värmen gjorde att jag inte orkade springa så fort.

 

Andrarums sommar 3 kvällars

Dagen efter varbergsloppet så åkte vi ner till Brösarp i Skåne för att springa 3 dagars orientering. Vi åkte ner på eftermidagen och väl framme så satte vi upp husvagnen innan vi begav oss ner för att bada vid Kivik. Men oj vad det var kallt i vattnet här. Hemma hade vi ju 23 grader men här var endast 15 grader. Britta och Elin vände och gick upp igen medan jag, Linnea och Oscar doppade oss.

Dagen efter så kom Hagströmarna ner med sin husvagn och vi fick åka till vårdcentralen med Oscar eftersom han blivit getingstucken.

På kvällen var det dags för första etappen och jag sprang en H40 bana där jag kom näst sist med Peter Hagström efter mig.

Dag 1 så åkte vi iväg för att bada i en bassäng i närheten men fick avbryta när det börja regna och åska.

På kvällen var det dags för andra etappen och denna dagen gick det lite bättre för mig, men var ändå nere bland de sista. När vi stod där och väntade på Peter så kom tävlingsledaren och undra om vi sett honom. Han hade varit nere hos Anna och frågat om han kanske brutit. Nej svarade Anna han har ju bara varit ute i 1:15 så ge honom 20 minuter till innan ni börjar leta. Mycket riktigt så kom Peter springande strax efter.

Dag 3 så började vi packa ihop inför hemfärden och det var fortfarande lika varmt som de övriga dagarna.

Jag lyckades ganska bra idag med tyckte jag men eftersom vi sprungit tävlingsklass så har vi hamnat sist i våra klasser. Förutom Helena som placerat sig ganska bra.

Våra resultat finns här. Jag och Peter sprang H40, Britta och Anna D40, Elin D16, Anton H16, Linnea och Helena D14 och Oscar H10

Har varit en jättefin tävling och bra arrangerad så vi åker nog ner nästa år igen.

 

Hallands 3 dagars

Med en vilodag emellan så åkte vi ner till Melbystrand för att springa Hallands 3 dagars.

Första etappen för mig i H40 Motion gick inget vidare med 2 stora bommar och jag hamnade på 15:e plats av 26 startande.

Britta gjorde med ett par bommar och slutade på en 7:e plats av 24 startande

Etapp 2 gick i Bökhult

Jag började bra men på en långsträcka så upptäckte jag att kompassen verkade konstig. Efter en check så upptäckte jag att jag hade gjort sönder kompassen dagen innan när jag föll och all kompassvätska var borta. Jag hittade tillbaks ner till min kontroll igen och fortsatte banan med en kontroll missad. Så jag slutade som ej godkänd idag.

Britta fick till et kanonlopp idag och slutade på en andra plats.

Etapp 3 gick även den i Bökhult.

Jag började även denna dag bra men vid 2:a kontrollen bommade jag rejält men sedan gick resten av banan kanon. Jag slutade på en 8:e plats idag. Hade jag inte gjort bommen på 2:a kontrollen så hade jag slutat på en andra plats.

Britta gjorde ett par bommar idag och slutade på en 9:e plats. Men blev ändå total 3:a. Efter loppet fick hon uppsöka läkare som konstaterade att hon fått en inflammation i hälsenan och fick penicillin och kryckor.

Oscar har även här klarat sig runt alla dagar på en H10 bana och slutade på en 29:e plats av 33 startande. Tycker det var duktigt av honom att klara sig helt själv alla dagarna.

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Tjoget 2010

Lördag 3 juli

09:00 Samling vid FOK stugan för att packa in oss i bussen och åka till Emmaboda.

11:45 Lunch i Hovmantorp.

13.00 Framme vid campingen och vi börjar slå upp våra tält.

DSC05866 DSC05864

Årets laguppställningar.

Sträcka Banlängd   Lag 1 Lag 2
1 6,8   Johan B Jesper N
2 3,5 Gul Anton H Helena H
3 2,7 Vit Christer H Linus B
4 7,7   Lennart B Ronnie A
5 2,7 Vit Elin K Linnea K
6 5,9   Johan H Mikael M
7 4,0   Matilda M Ingela N
8 8,1   Mikael L Peter B
9 5,4   Frida A Karin Å
10 4,6   Henrik Ben Mikael B
11 6,4   Kjell-Ove A Sven A
12 2,9 Gul Pontus B Britta K
13 7,0   Jonatan A Claes A
14 3,6 Gul Annika B Zakarias H
15 4,6   Albin A Peter H
16 8,1   Rasmus B Henning G
17 6,3   Mikael K Henrik Bec
18 3,3   Eva G Annica S
19 5,0   Marcus O Albert G
20 8,3   Jacob V Peter K

 

15:00 Starten går för 2010 års Tjoget.

DSC05870 DSC05868

Elin ramlar på sin sträcka och skadar sitt knä men fullföljer ändå loppet och Linnea gör ett jättebra lopp på samma sträcka för andra laget. Det blir för Elin att plåstra om knä och armbåge i sjukvårdstältet efteråt.

När tävlingarna pausas efter 7 sträckor så ligger lagen på 30 respektive 55 plats.  Vi går nu tillbaka till campingen och äter lite pastasallad.

Söndag 4 Juli

Britta gör även hon ett bra lopp och hade hon inte bommat en kontroll så hade hon haft en kanontid. Vid växlingen så ramlar även hon och får uppsöka sjuktältet och linda om sin hand med stukad tumme. Britta växlar över till Claes men han blir tyvärr getingstungen ute på banan och blir forslad till sjukhus med ambulans efter en allergisk reaktion. Så andra laget blir därmed diskade.

Jag ger mig ut på 20 och sista sträckan och nu är det 27 grader varmt igen.  Hade ju hoppats på omstart men Albert sprang bra och växlade över till mig 4 minuter innan omstarten.  Det var varmt och dammigt att springa men orienteringen gick jättebra och  jag tillryggalade 9,7 km på 80 minuter. Hela klubben stod och hejade på mig vid målgången men det fanns ingen kraft kvar för en spurt. Pulsen var upp i 187 men jag kom inte förbi de andra killarna i klungan.

En oerhört lyckad helg med bra resultat och trevligt sällskap.

Resultat för 2010 års Tjoget lag

Lag 1       Lag 2       Sträckvinnare    
Namn Sträcktid Sträckplac. Växelplac. Namn Sträcktid Sträckplac. Växelplac. Namn Klubb Tid
Johan B 48,16 32 32 Jesper N 48,16 32 32 Anders Carlsson FK Friskus 2 42,30
Anton H 30,18 66 49 Helena H 30,45 69 50 Josefin Tjernlund OK Vilse 22,17
Christer H 19,00 24 43 Linus B 25,26 65 54 August Mollén OK Denseln 14,05
Lennart B 60,36 34 37 Ronnie A 71,46 56 54 Olle Kalered OK Denseln 46,48
Elin K 25,18 55 36 Linnea K 24,18 51 52 Tilda Johansson OK Orion 15,56
Johan H 55,31 33 32 Mikael M 57,04 37 48 Erik Martinsson Linköpings OK/IK Trenne 40,25
Matilda M 45,53 67 30 Ingela N 49,40 69 55 Anna Gornicka-Antonowicz Kalmar OK 30,59
Mikael L 68,22 24 31 Peter B 71,05 57 53 Albert Mollén OK Denseln 56,08
Frida A 42,43 12 28 Karin Å 67,44 77 56 Aleksander Bernasik OK Orion 39,04
Henrik Ben 38,25 9 26 Mikael B 91,53 82 66 Torgny Lindström Ronneby OK 35,23
Kjell-Ove A 49,49 12 24 Sven A 102,58 82 68 Erik Modig Pan-Kristianstad 39,28
Pontus B 22,57 18 22 Britta K 31,21 67 67 Björn Samuelsson Linköpings OK/IK Trenne 19,37
Jonatan A 53,19 14 22 Claes A Brutit     Harri Karlsson Pan-Kristianstad 43,35
Annika B 31,13 22 21 Zakarias H 44,08 76   Henrik Eklund Växjö OK 25,18
Albin A 36,17 2 16 Peter H 75,48 76   Håkan Gunnarsson OK Orion 31,53
Rasmus B 59,09 27 20 Henning G 75,28 67   Daniel Nilsson OK Orion 48,46
Marcus O 58,53 27 18 Henrik Bec 61,51 36   Anders Hultgren Pan-Kristianstad 38,40
Eva G 39,48 49 17 Annica S 42,56 54   Cecilia Bratt OK Orion 26,33
Mikael K 43,41 18 17 Albert G 55,05 62   Vegard Ahre Kant Helsingborgs SOK 2 30,56
Jacob V 75,50 47 19 Peter K 80,04 59   Jakob Lööf Pan-Kristianstad 50,53

 

DSC05934 DSC06082 DSC05966 DSC05972 DSC05999 DSC06000 DSC06006 DSC06007 DSC06010 DSC06053 DSC06061 DSC06062

Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar