Author Archives: pkjellsson

Tisdag 27 April

Fint väder så vi bestämde oss för att ge oss iväg med husbilen några dagar. Planerar att dra oss upp mot Göteborgs skärgård. Men vi börjar med en kort etapp upp till Galtabäcks hamn. Det har stått en del i … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa, ställplats, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Helg hemma ändå

Fredag morgon gick jag upp tidigt eftersom jag skulle till Reumatologen i Halmstad. I Halmstad så passade jag på att svänga inom Biltema igen och köpa förlängnings sladd och andra elprylar. Stannade även till hos Elin och Bilbo för att … Fortsätt läsa

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Torsdag 22 April

Vaknade av att det blåste ordentligt. När jag gick upp så såg jag att det snöade med. Tog lite kaffe i väntan på att Britta skulle vakna. Efter frukosten så gav vi oss iväg. Vi satte kursen mot Ullared. Framme … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa, Ukategorisert | 2 kommentarer

Onsdag 21 April

Vaknade till en solig fin morgon. Vi åt frukost och tog en promenad innan vi körde söderut. Vi valde den lilla kustvägen och det gick fint nu när det inte är någon trafik. Väldigt fin utsikt längs denna vägen. Vi … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Tisdag 20 April

Vi åt frukost i lugn och ro innan vi gick en runda med Chili för att sedan ge oss iväg. Vi körde norrut idag och stannade i Borgholm för att tanka. Räknade ut att bilen dragit 1,13 liter milen efter … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Måndag 19 April

Efter frukost så körde jag bort för att fylla färskvatten och sedan tömma gråvatten. Bra ordnat med en bit emellan så inte färskvatten slangen används till annat. Vi satte sedan kursen mot Forsbergs Fritidscenter i Kalmar där vi stannade för … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Söndag 18 April

Vaknar för första gången i den nya bilen. Sätter på kaffet och går bort på toaletten. Där borta möter jag en gammal klasskamrat som en gång hjälpte mig med ett hyss. Han underhöll scoutledaren medan jag knöt ihop ledarens skosnören. … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Lördag 17 April

Efter frukost då packade vi in det sista i husbilen och gav oss iväg. Första stoppet blev hos Gasolgubben för att fylla upp flaskorna. Vi fortsatte sedan ner till Flygstaden i Halmstad där jag gick in på Claes Ohlsson för … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Fredag 16 April

Lite nervös idag så jag vaknade redan 05:00. Var bada att ligga kvar och läsa lite. Vid 7 tiden gick jag upp och satte på kaffe. Britta vaknade strax därefter och jag tog Chili på en morgonpromenad. Vi bredde smörgåsar … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Ukategorisert | 2 kommentarer

Torsdag 15 April

06:00 Vaknar och går upp för att ta morgon kaffet. 06:30 Möter upp med körskolläraren och har en sista genomgång och övningskörning. 07:15 Påbörjar uppkörningen för C1 körkort. 08:15 Uppkörningen avslutad och jag blev godkänd. Så nu kan jag köra … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Skola, Ukategorisert | Lämna en kommentar