Fredag 5 Oktober

Morgonen börjar med tät dimma och vindstilla. Vi ligger fortfarande utanför Halmstad och väntar på last.
Pratar med Mikael under förmiddagen och får veta att Smaragd klarade vettingen för Statoil med bara 11 anmärkningar. Inspektören tyckte att man inte behövde sätta av för mycket positioner i sjökortet eftersom vi var på bryggan för att köra båt och inte ta reda på var vi varit någonstans.
Fick telefon från Swedia att det kanske blir Liepaja ändå i helgen. Men då blir det vetting för ryska oljebolaget Lukoil vid lastning.
Vi får se vad som händer i eftermidag.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Torsdag 4 Oktober

Ligger fortfarande till ankars utanför Halmstad och väntar på order. Resorna mellan Liepaja-Malmö gick tydligen till en 6000 tonnare istället som kunde ta allt på en gång. Så nu får vi se om det dyker upp något nytt.
Smaragd ringde och ville ha lite hjälp med SMS pärmen inför vettingen som de skulle ha i eftermidag för Statoil. Får väl hoppas att den går bättre än den vi hade för Shell.
 
Soligt väder med svaga sydostliga vindar +13 grader.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Onsdag 3 Oktober

09:10 Avgår oljekajen i Halmstad.
09:45 Ankrar 1 NM nord om Halmstads angöringsboj och avvaktar order.
Sydvästlig vind 2 m/s +17 grader och solsken.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Tisdag 2 Oktober

09:15 Blev hämtad av Leif, Dennis och Magnus.
10:00 Framme i Halmstad för påmönstring.
13:00 Färdig lossade och får ligga kvar över natten.
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Naturpasset

Åkte upp till Åkulla för att springa sista delen av naturpasset. Det blev 4,9 km på tiden 62 minuter där jag bommade en kontroll rejält, skulle följa en gärdsgård som blev väldigt otydlig.
När jag kom hem så blev det ett styrketräningspass på 40 minuter.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Breddstafetten

Åkte till Skummeslöv för att springa stafett. Elin var med i första laget och Linnea och Britta i andra laget. Elin och Linnea skulle springa varsin 4:e sträcka och Britta en 5:e sträcka.
Elin gjorde ett kanonlopp och växlade vidare till nästa löpare på 4:e plats. Hon hade en tid av 14:05 på en bana som var 2 km.
Linnea gjorde också ett kanonlopp och växlade som 6:e lag på tiden 16:11 på samma bana som Elin.
Elin hade den 4:e bästa tiden idag på 4:e sträckan.
Elins lag slutade på en 3:e plats.
Oscar sprang en inskolningsbana som var samma sträckning som tjejernas bana på tiden 22:07 med mig som skugga.
Britta gav sig ut på femte sträckan och började med att bomma första kontrollen men sedan gick det bra. Hon hade tiden 44:06 på en bana som var 4,6 km.
Jag sprang en Öppen 8 som blev 5,4 km på tiden 46:51 och slutade på en 11:e plats av 19 startande. Det var ett par bommar men väldigt lättsprunget så det gynnade snabb löparna.
De tre första platserna i Ö 8 intogs av FOK löpare med Peter Badenfelt på första plats.  
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Löpning

Sprang ett intervall pass där jag sprang 5 minuter och vilade 1 minut. Det blev 7 stycken intervaller. 
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Motions cykel

Blev bara 35 minuter backpass på cykeln idag. 
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Styrkepass Söndag 23 September

Körde ett längre styrketräningspass på 1 timma och avslutade med 30 minuters intervall pass på tränings cykeln.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

RA sport cup Final Lördag 22 September

12:30 Jag och Claes åkte till Haverdal för att sätta ut alla stämplings enheterna. Jag satte ut 19 stycken på en runda som var 4,7 km på tiden 45 minuter.
Sedan väntade vi på att tävlingen skulle börja.
Jag skuggade Oscar på en U1 bana som var 2,6 km lång vilken han sprang på 33 minuter och blev totalt 7:a av 12 startande.
Linnea sprang en D10 och låg på en tredje plats vid 7 kontrollen men bommade totalt näst sista och bröt därför tävlingen. Vilket var synd eftersom hon låg som total trea i framtids cupen och kunde blivit tvåa om hon fullföljt. Men annars gjorde hon ett kanonlopp.
Elin sprang D12 med jaktstart och startade som 11:e. Tjejen som startade 45 sekunder före hade hon redan passerat vid första kontrollen. Hon fortsatte att plocka placeringar och gjorde bara 2 små bommar och gick imål som total 7:a med 5 bästa tiden idag.
När tävlingen var slut skulle alla kontrollstativ och stämplings enheter plockas in. Jag gjorde en runda på 2,9 km på tiden 20 minuter  med 6 kontrollstativ under armen.
Dagen avslutades med godisinköp och Kinamat.  
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar