Stora Motionsdagen

Började med att gå från Söderbro till Slätten ca 4 km på 35 minuter där jag skulle åka med Mikael Martinsson för att sätta ut kontroller inför morgondagens RA sport cup final.
När vi kom dit ner så delade vi upp oss i 4 områden och jag var ute på en runda som blev ca 5 km med 10 kontrollstativ under armen, som tur var kunde jag ju sätta ut dem efterhand.
När jag kom hem så blev det 40 minuters styrketräning och ett 20 minuters intervall pass på motions cykeln. 
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Träning

Skuggade Elin på en bana och Linnea på en bana. Totalt 3 km på tiden 24 minuter.
När jag kom hem så körde jag ett intervall pass på tränings cykeln i 20 minuter. 
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Styrketräning

Då måste man börja styrketräna igen känner jag, behöver stärka upp benmuskler och magmuskler samt ryggen. Så jag började lite lugnt med 40 minuter träning idag.
 
Bicepscurl med stång  3×12  27 kg
Axelpress med stång  3×12  27 kg
Bänkpress med stång 3×12  27 kg
Knäböj med stång      3×15  27 kg
Situps                       3×20 
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

FOK special

Åkte in till vallarna för att springa sprint tävling på vallarna. Jag sprang första banan som blev 3000 meter på tiden 18:40 Sedan sprang jag andra banan som blev 2800 meter på tiden 18:10. Men det kämmdes att det var nästan två veckor sedan jag sprang. Elin och Linnea sprang två banor tillsammans och Britta sprang 2 banor också.
Publicerat i Orientering | Lämna en kommentar

Tisdag 18 September

Då var det dags att byta besättning igen. Jag tar tåget hem och kan glömma båten för två veckor. 
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Lördag 15-Söndag 16 September

Vi ligger på kaj 555 och försöker åtgärda bristerna från vettingen, det fanns ju lite olja på ett par ställen. Sedan hade vi ett safety meeting för att gå igenom vad vi måste tänka på till nästa vetting. Vilket då speciellt gäller navigationen med sjökort och reseplanering. Men Claes skulle ta och försöka göra en bättre och mer detaljerad voyage plan. Det blåser mycket så det är inte särskilt skönt att vara ute på däck och greja. 
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Fredag 14 September

06:00 Vaknar och går upp för att duscha. Sedan kommer Mikael och Reine ombord.
07:00 Nordic Storage kommer ombord och skriver papper för lossning.
07:10 Axel kommer tillsammans med vetting inspektören. Vi sätter oss och tar en kopp kaffe först. Sedan börjar vi med att gå igenóm certifikaten, SMS manualen loggböcker och oljedagböcker. Därefter upp på bryggan och kolla navigationen, där vi får flera anmärkningar på att vi satt av för lite positioner i korten. Sedan blir det ner i maskin för genomgång där och styrmaskins rummet. Till slut går vi ut på däck för att kolla lossningen och utrustningen.
Det blir totalt 25 punkter men inga alvarliga saker vad vi kan se. Men man vet ju inte vad Shell i London säger på måndag. Så vi får sätta oss i helgen och se vad vi ska svara på anmärkningarna.
16:30 Avgår kaj 512
Västlig vind 12-15 m/s regn.
Försöker gå in på kaj 572 men misslyckas på grund av för stark vind, så jag lägger båten på kaj 555 istället.
Pratar med Christian på Swedia som är nöjd med vettingen eftersom vi inte hade några alvarliga anmärkningar på däck och pumprum. Han tror att vi kan vara godkännda till nästa helg om vi svarar bra på punkterna. 
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Torsdag 13 September

Axel kommer ombord för at vi ska gå igenom morgon dagen och se om det är något som vi har glömmt.
17:00 Avgår kaj 555
17:45 Förtöjda utsidan Ängön på kaj 512 för att läktra 1648 mr IF 380.
22:45 Läktringen avslutad och vi kan avgå. Ängön avgår samtidigt.
23:05 Förtöjda kaj 512 och sätter ut landgången med fyllenät samt riggar alla brandwirar. Går runt på däck för att se så allt är i ordning. sedan blir det läggdags.
 
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Onsdag 12 September

Ligger fortfarande på kaj 555 och väntar på order.
Fick till slut besked på att vi ska läktra av Ängön imorgon eftermiddag och sedan lossa detta på Fredag morgon. Axel skall hämta vetting inspektören på hotellet klockan 7 på fredag morgon. Sätter mig och går igenom alla certifikat och papper så att allt är i ordning. Reine kommer ombord på torsdag kväll för att vara ombord som överstyrman under tiden vi har vetting. 
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar

Tisdag 11 September

11:00 Gullmartank kom för att läktra resterande 400 m3 som vi hade ombord. I eftermiddag skall vi ha en livbåts övning så alla vet vad de ska ta med sig och göra vid övergivande av fartyget. 
Publicerat i M/T Onyx position och resor | Lämna en kommentar