Måndag 8 Februari

09:40 Lots ombord utanför Slite och vi går sakta in mot hamnen. Det ligger en hel del is inne i viken.

10:10 Förtöjda vid kaj i Slite för lossning.

Efter lunchen så vilade jag lite innan jag gav mig ut på en joggingrunda i det kalla snöiga Slite. Det blev 7,5 km på 40 minuter idag.

Efter en dusch och lite kaffe så gick jag och Fredrick iland för att köpa en dagstidning och något gott att tugga på efter all träning. 🙂

DSC04427 DSC04428 DSC04429 DSC04431

19:35 Lots ombord och vi lämnar kajen. Backar ut från kajen och kör med bogpropellern så mycket jag kan men båten vill inte svänga runt. Då kommer lotsbåten och hjälper till att trycka och vips så är vi på väg ut.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Lördag 6 Februari

00:35 Lättar ankare.

00:40 Lots ombord och vi fortsätter sakta in mot kaj. Men båten som ligger vid kaj har inte lämnat ännu så vi kör sakta in.

01:50 Förtöjda vid kaj i Fredericia för att lasta. Sedan går jag och lägger mig en stund.

07:00 Vaknar och äter frukost och hör sedan att lastningen nog kommer ta några timmar till och sedan ska det vara labbtest efteråt.

16:15 Lämnar kaj och sätter kursen ut mot stora bält där vi ska lämna lots.

 

Ostlig vind 6-8 m/s –1 grad och mulet

19:45 Lämnar lots utanför Kalundborg.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Torsdag 4 Februari

Ja då ligger vi fortfarande till ankars utanför Fredericia och vänta på lastning.

 

Vindstilla och 0 gradigt solen lyser men ibland så kommer det lite dimma och döljer sikten. Är så stilla så man ser hur tallriksisen blir större hela tiden.

DSC04422 DSC04417 DSC04418 DSC04420 DSC04421

Avskutade dagen med ett 1 timmas MAQ träning.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Onsdag 3 Februari

06:30 Vaknade till en fin solig dag. Gick och tog mig en kopp kaffe innan servicekillarna från MAN skulle komma. De anlände vid sjutiden för att kontrollera cylindrar och lite annat konstigt maskingrej. Är ju inte min avdelning så jag bara visar vart de skall ta vägen för att hitta åbäket som tar oss dit vi skall.

16:45 Lots ombord och vi avgår från varvet för att ge oss ut på en prövotur.

Allt verkar fungera så vi vänder in mot ankarplatsen för att ankra.

19:15 Ankrat och lots samt service killar lämnar med lotsbåten.

Så nu får vi vänta på att få lasta vilket vi kanske får vänta ända tills på fredag innan vi kan göra det.

 

Sydvästlig vind 4-6 m/s –1 grad och solsken.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Tisdag 2 februari

Britta körde in mig till Falkenbergs biluthyrning vid niotiden. Riktigt skitväder med snöfall och blåst.

Hämtade bilen och åkte till stationen för att hämta Fredrick som kom med tåget från Göteborg.  Vi åkte vidare söderut i snöstormen och såg flera avåkningar.

Färjan mellan Helsingborg och Helsingör och där hade snöandet lättat lite. Men efter köpenhamn så tog det i igen och när vi passerade Stora Bält bron så skulle de precis stänga den pga mycket blåst och halka.

16.30 framme i Fredericia och båten var precis på väg in till kajen vid varvet. Eftersom lastningen blivit framflyttad tills på fredag så passar vi på att göra en snabb översyn av huvudmaskin här vid varvet.

Vi har en lite avlösning och äter lite av Sergios goda middag bestående av spaghetti och köttfärssås.

Går igenom lite papper innan jag kryper till kojs efter en jobbig bilfärd.

Publicerat i M/T Vingatank | Lämna en kommentar

Torsdag

På förmiddagen så åkte jag in till Skrea golfbana för att åka lite skidor. Var inga vidare spår efter gårdagens snöfall och töväder. Isiga spår som hade snöat igen. Men det blev 18,5 km på 2 timmar.
På kvällen var det dags för backintervaller med FOK ungdomarna. Vi sprang 20 stycken backintervaller och upp och nerjogg under 1 timmas tid vilket blev 6,8 km.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Träning

Ja denna veckan inleddes med 1,5 timmas cykling på motionscykeln hemma vilket gav 34 km. på måndagen.
Tisdagen var det dags för intervaller med FOK. Britta var förkyld och ingen av barnen ville vara med så jag fick springa med övriga FOK are. Det var dags för 12×2 min med 1 min vila mellan och 1,3 km upp och nerjogg.
Efter detta så fortsatte vi in till Fajansskolan för att köra 50 min MAQ träning.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Skidor

Idag så hade min förkylning släppt så jag gav mig in till Skrea golfbana för att åka några varv med skidorna där.
Det blev 5 varv på totalt 22,6 km på tiden 2 tim 06 min.
Väldigt skönt att få komma ut och röra på sig igen.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar

Träningar i veckan

Måndagen så blev det bara 30 minuters backintervall på motionscykeln.
Tisdag så blev det först intervaller 8×3 minuter med 1 min vila och uppvärmning och nerjogg. Sen gick vi in i idrottshallen vid Fajanssskolan för att köra 50 minuters MAQ träning.
Onsdag så blev det 40 minuter på motionscykeln hemma igen.
Torsdag så var det konditionsträning med FOK ungdomarna. Jag joggade en runda på slingan med Oscar och sedan sprang jag lite till själv så att jag fick ihop 40 minuters löpning.
Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Långpass

Jag och Elin åkte in till klubbstugan för att vara med på veckans långpass. Elin och Matilda Lämnade oss en bit in på rundan och sprang därmed 11 km.
Efter ytterligare en bit så lämnade Claes vilket gjorde att han sprang 13 km . Nästa personer att lämna oss var Rasmus, Mikael M och Gunilla M så de sprang 16,5 km. Sen var det bara jag och Ronnie kvar som sprang hela rundan på 20,5 km vilket vi gjorde på 2 timmar.
Var ganska kallt och blåsigt vissa öppna sträckor annars gick det jättebra.
Publicerat i Träning | Lämna en kommentar