Author Archives: pkjellsson

Tisdag 25 Augusti

Blev en lugn start på dagen och vi körde ut en sväng till Auto Vendo och tittade på några husbilar. Jag körde sedan ut Britta till Skomakarhamnen för att hon ville måla lite. Jag körde hem och gjorde en pastasallad. … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Hemma, Resa, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Sista dagarna hemma för denna gången.

Efter flera härliga korta turer med husbilen så körde vi ut och parkerade den i ladan. Vi körde sedan till Campea och tittade lite på nyare husbilar. Efter lunch så körde vi även upp till Vincents i Varberg och tittade … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Fredag 21 Augusti

Betydligt svalare i natt och nu är det grått och trist väder. Men vi har bestämt oss för att åka hem idag. Väl hemma så packade vi ur husbilen och gjorde rent. Vi hoppade över lunchen utan det blev våfflor … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa | Lämna en kommentar

Torsdag 20 Augusti

Fruktansvärt varmt i natt så till och med Chili klagade och ville ha lite att dricka klockan 2 på natten. Jag gick även en runda med henne då. När jag sedan vaknade så var det lite mer mulet och blåste … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Onsdag 19 Augusti

Vaknade och det var helt vindstilla och fint så jag och Chili gick en runda. Efter frukost så packade vi ihop och jag körde upp Britta till sjukhuset för hennes Botoxbehandling för migränen. Jag och Chili gick en runda och … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Tisdag 18 Augusti

Ja när jag vaknade så packade jag in det sista i husbilen och gjorde klart för avfärd. 10:00 Framme i Varberg och fick en plats längst ut på piren. Vi ringde till Anita och bestämde möte vid glasscafet. Vi gick … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Fredag 14 Augusti

När jag vaknat så tog jag mig lite kaffe innan jag körde upp till Läjet för att hämta kräftor. Blev en tur förbi mamma och låna en stor gryta med. Chili var nyfiken på vad jag hade med hem. Sedan … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Måndag 10 Augusti

06:45 Vaknar och går bort till bageriet för att köpa färska rundstycken och wienerbröd. Då kommer det en sandsugare och går in genom kanalen. Jag sätter mig och läser lite nyheter innan jag kokar kaffe och väcker Britta. Med nybakta … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa | Lämna en kommentar

Söndag 9 Augusti

Vaknar till en fin morgon igen och sätter mig utanför med lite kaffe och bara njuter. 09:00 Efter frukost så körde vi bort för att tömma gråvatten och toa innan vi fortsatte österut. Vi siktade in oss på Karrebaeksminde och … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Lördag 8 Augusti

07:50 Väcker Britta och vi äter frukos ännu en stråland vacker dag. Någon har byggt om en gammal båt till en bil. Därefter är det dags att packa ihop och köra för att tanka. Vi kör sedan vidare mot Tyskland … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar