Author Archives: pkjellsson

Fredag 7 Augusti

Efter frukosten så packad vi ihop igen och körde bort för att tömma gråvatten och toa samt fylla färskvatten. Vi körde sedan bort till Elin för att lämna Chili. 09:00 Satte kursen söderut mot Danmark. Vi åkte över bron och … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Torsdag 6 Augusti

Sov riktigt gott och vaknade till strålande solsken och nästan helt vindstilla. Vilken ändring mot gårdagen. Vi gick ner i stugan och åt frukost innan vi tog oss en promenad runt ön igen. Badtunnorna som vi badade i igår och … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Onsdag 5 Augusti

06:50 Vaknar och går upp för att ordna lite frukost. Har sovit dåligt för det har blåst lite i natt och nu regnar det. 07:30 Går ner mot hamnen och nu har det slutat regna men det är grått och … Fortsätt läsa

Publicerat i Resa | Märkt , , | Lämna en kommentar

Tisdag 4 Augusti

Tvättade lite kläder hemma och funderade om vi inte skulle ta husbilen upp till Marstrand. Då kan vi ju fortsätta vår resa direkt efter Pater Noster. Så jag började packa lite och med väderutsikterna så får vi nog helgardera oss. … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa, ställplats, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Måndag 3 Augusti

Efter frukost så packade vi ihop och körde hem. Britta skulle till frisören och jag passade på att tömma gråvatten och städa ur husbilen. Nu blir det någon dag hemma innan vi åker till Pater Noster för en övernattning.

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa | Lämna en kommentar

Söndag 2 Augusti

Vaknade klockan 4 av åska. Tänkte att nu blir det snart ösregn med så jag gick ut och plockade ihop lite saker som hängde ute och vände kajaken upp och ner. Sedan vakande jag inte innan 08:45. Det var mulet … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Orientering, Resa, ställplats, Träning | Lämna en kommentar

Lördag 1 Augusti

När vi satt utanför och åt frukost så kom det en Glada och flög över åkrarna och letade efter byte. Efter frukosten så tog vi kajaken och paddlade ut på sjön. Tillbaka vid husbilen så satte sig Britta och måla … Fortsätt läsa

Publicerat i bichonhavanais, Husbil, Resa, ställplats | 2 kommentarer

Fredag 31 Juli

Efter frukost så packade vi in i husbilen. Jag hade varit på Thuressons och handlat lite grillmat.Vi körde upp till Ästad och det fanns faktiskt flera platser lediga. Jag blåste upp kajaken men det var så varmt så vi satte … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Onsdag 29 Juli

05:50 Vaknar och packar ihop. Går sedan ner för att checka ut. Får en frukost påse att ta med mig eftersom restaurangen inte öppnat ännu. Går sedan bort till busstationen. 06:35 Bussen avgår och jag tar min frukost. Det regnar … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Resa, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Tisdag 28 Juli

02:00 Går av vakten och lägger mig. 05:35 Färdig lossade och avgår. 08:00 Kommer på vakt och fortsätter upp genom Tjeldsundet. Blir en riktigt fin dag på tur mot Harstad. Får boka om min flygbiljett och jag får boka hotell … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Resa, Ukategorisert | Lämna en kommentar