Author Archives: pkjellsson

Söndag 15 September

Vaknade och låg kvar en stund och drog oss innan jag ringde för att se om det fanns några platser lediga på Havsörnssafari. Men det verkade som att det bara var RIB båtarna som var lediga. Så vi gick för … Fortsätt läsa

Publicerat i Resa | Lämna en kommentar

Lördag 14 September

Vaknade och det såg faktiskt bättre ut med vädret idag. Vi gick ner och åt frukost innan vi gick upp på rummet för att packa. Checkade ut och gick in på cafét för att köpa varsin bulle att ha med … Fortsätt läsa

Publicerat i Resa | Lämna en kommentar

Fredag 13 September

Vaknade och det såg inte särskilt lovande ut med vädret. Men vi gick ner och åt frukost och sedan gick vi ut på byn en sväng. När vi gick där nere på hamnen så kom en av rederiets båtar in … Fortsätt läsa

Publicerat i Resa | Lämna en kommentar

Torsdag 12 September

Sov dåligt inatt men det är väl resfeber. Vaknade och satte på kaffet innan jag gick ut i tvättstugan och körde igång lite tvätt. När Britta vaknade så börja vi packa väskan. Innan lunch så körde jag ner med Chili … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Resa, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Onsdag 11 September

Det var blåsigt idag men ändå ganska fint väder så vi funderade vad vi skulle hitta på. Så vi bestämde oss för att åka och se om vi kunde hitta någon svamp. Britta stekte lite ägg och gjorde mackor och … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma | Lämna en kommentar

Måndag 9 och Tisdag 10 September

Ja då var det vanlig veckodag igen och jag tar och ringer till hyrbilsfirman i Andenes och kollar så att de har fått med sig att vi anländer med flyget 23:00 på Torsdag kväll. Ja det var inga problem de … Fortsätt läsa

Publicerat i bichonhavanais, Hemma, Orientering, Träning | Lämna en kommentar

Lördag 7 September

Ja i år så var det inte jag som kokade kräftorna utan Baste Peter kom hit med 10 kg färdig kokta kräftor som vi skulle äta idag. Jag fick min present av Britta till frukosten vilket var ett halssmycke. Sedan … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma | Lämna en kommentar

Torsdag 5 September

05:50 Klockan ringer och jag går för att äta frukost. Riktigt fin frukost på detta Thon hotellet, är nog den bästa jag fått i Norge. 06:40-06:55 Shuttlebuss till flygplatsen där jag checkar in. 08:25-09:20 Flyg till Göteborg. 09:38-10:10 Flygbuss in … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Orientering, Resa, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Onsdag 4 September

02:00 Går av vakten när vi passerat genom Mageröysundet. 04:00 Förtöjda i Honningsvåg och börjar genast lossa. 08:00 Kommer på vakt och ringer för att be rederiet ordna ett konto på Rema 1000 här i Honningsvåg så att vi kan … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Resa | Lämna en kommentar

Tisdag 3 September

01:25-01:30 Stopp i Hammerfest för att skifta styrman. 02:00 Går av vakten och Asbjörn fortsätter sakta mot Repparfjord. Vi skall börja lasta 7 till morgonen. Ja vi var på plats klockan 7 men det fanns inget folk och tog emot … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier | Lämna en kommentar