Author Archives: pkjellsson

Fredag 4 Oktober

02:00 Går av vakten och tidvattnet är på väg in. 03:30 Avgår från Lillebukt och sätter kursen mot Tromsö. 08:00 Kommer på vakt och det är riktigt kallt ute och man ser att det kommit en hel del snö på … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, norrsken | Lämna en kommentar

Torsdag 3 Oktober

02:00 Går av vakten och lägger mig. 08:00 Kommer på vakt och vi ligger stopp utanför Lillebukt och väntar på att hurtigbåten skall avgå från kajen. Då får jag se en stor späckhuggare inte långt från båten. Men som vanligt … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier | Lämna en kommentar

Onsdag 2 Oktober

01:35 Färdig lastade och avgår från Tromsö. 02:00 Går av vakten och går ner för att sova. 07:05 Förtöjda på Finnsnes. 08:00 Kommer på vakt och de har inte börjat lossa ännu. Ringer till chefen på Statens Vegvesen som har … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier | Lämna en kommentar

Tisdag 1 Oktober

Vaknar strax efter 7 och går upp för att ta lite morgonkaffe innan jag går en runda med Chili. Äter frukost ihop med Britta innan hon åker till jobbet. Sedan packar jag ihop väskan. Tar en lång promenad med Chili … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Hemma, Resa, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Tisdag 24 September

Dags för orienteringsträning igen och jag åkte ner till Vesslunda. Men tydligen hade de ändrat på startplatsen till Långasand så vi var 5 bilar som fick förflytta oss ner dit istället. Ja jag springer ju motionsklass och har ingen bestämd … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Orientering | Lämna en kommentar

Söndag 22 September

Lite fotograferande idag först hemma och sedan ner till Bobergs kraftstation. På vägen hem så hämtade jag upp Linnea som ville ha söndagsmiddag. Så jag tog med henne hem och lagade en fiskgratäng. När det mörknat och jag gick sista … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma | Lämna en kommentar

Mathelg hemma

Vi blev så sugna på krabba i veckan så jag var bara tvungen att köpa några. Ja det fanns ju inga Svenska eftersom det varit så dåligt väder i veckan så det blev Norska från Hitra. Linnea blev jätteglad och … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma | Lämna en kommentar

Onsdag 18 September

Riktigt fin dag så jag tog Chili och kameran och gick på en långrunda längs Ätran och bort till Vallarna. Är en oerhört vacker stad vi bor i. Till eftermiddags kaffet så gjorde jag Äpplekaka med vaniljsås.

Publicerat i bichonhavanais, Hemma | Lämna en kommentar

Tisdag 17 September

Blev en lugn dag hemma med väldigt växlande väder. Jag och Chili blev helt dränkta när vi tänkte ge oss ut på en långpromenad. Men det var bara att vända hem igen och torka oss och byta kläder. Till kvällen … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Orientering | Lämna en kommentar

Måndag 16 September

Vi vaknade och gick bort för att äta frukost innan  vi packade ihop våra saker. Checkade ut från Hotellet och körde för att tanka hyrbilen. Sedan vidare mot flygplatsen som låg precis utanför byn. Lämnade tillbaka bilen och checkade in. … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Resa | Lämna en kommentar