Author Archives: pkjellsson

Fredag 31 Maj

Vaknade till en grå trist morgon men Chilli måste ju ha sin morgon promenad. Så det var bara att ta på sig och gå en runda medan kaffet blev klart. Sedan satt vi och myste med lite kaffe i väntan … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Torsdag 30 Maj

Jag vaknade vid 7 tiden och tog Chilli med på en promenad. Jag hittade en liten orienteringskarta som man kunde prova orientering och hitta lite olika kontroller. När man kom till kontrollpunkten så scannade man QR koden med sin telefon … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | Lämna en kommentar

Onsdag 29 Maj

Vi åt frukost hemma innan vi packade in den sista maten och satte kursen söderut. Vi tog gamla E6 så Chilli skulle vänja sig vid husbilen igen eftersom hon inte riktigt gillar när det dånar för mycket på motorvägen. Första … Fortsätt läsa

Publicerat i Husbil, Resa, ställplats | 1 kommentar

Rockkonsert

Idag så fyllde Linnea 22 År och vi bjöds på tårta och kaffe hemma hos henne. Vi gav henne lite möbler att ställa på balkongen så hon kan sitta där och fika. Jag bjöd även med henne på rockkonsert här … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Underhållning | Lämna en kommentar

Foto orientering och sprint cup

Ja under min sjukskrivning och mellan alla läkarbesök så har jag passat på att gå runt i stan och göra klart årets Foto orientering. Man skall leta upp kontrollpunkten och där skall man se sig omkring för att hitta en … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Orientering | Lämna en kommentar

Britta 50 år

Onsdag 17 April Väckte Britta med blommor och present på sängen. Men det blev frukost nere i köket och sedan körde Britta och Oscar upp med Chili till Anita i Varberg. Vi kunde ju inte ta med oss henne på … Fortsätt läsa

Publicerat i Resa | 2 kommentarer

Läkarbesök och lite husbils äventyr.

Hemma efter 3 veckor till sjöss och mönstrade av innan de skulle upp till Svalbard. Första dagen hemma så åkte jag upp till Kinna för att prova på lite alternativ behandling. Träffade Markus på Allerga och fick en behandling av … Fortsätt läsa

Publicerat i bichonhavanais, Hemma, Husbil, ställplats | 1 kommentar

Avslappningsövningar.

Efter lite svar från doktorn så tänkte jag se om det skulle hjälpa lite med att åka ut med husbilen. Vi hämtade husbilen och packade in lite saker för några dagar. Började med att köra ner till Lundåkrahamnen i Landskrona … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Husbil | Lämna en kommentar

Sjukavmönstring

Jag fick tyvärr sjukavmönstra redan efter 10 dagar ombord. Högt blodtryck, kraftig huvudvärk och illamående gjorde att jag till slut gav upp och åkte hem. Första gången sedan 2003 som jag fick gå iland för sjukdom. Blev ivägskickad till Varbergs … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Hemma | Lämna en kommentar

Lotsprov

Vid 07:45 hämtade Björn upp mig här i Falkenberg och vi körde söderut. Det var riktigt skitväder och vi hörde att det inträffat många olyckor i södra Sverige. Vi hämtade upp Marcus i Helsingborg och diskuterade om vi skulle ta … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Hemma | Lämna en kommentar