Söndag 16 Juli

Efter en tidig frukost med bake off rundstycken i Omnian och lite youghurt så gav vi oss iväg från campingen. Hade tänkt att köra upp mot Buarbreen för att se glaciären Folgefonna. Men en bit upp på vägen så smalnade vägen av och det var inte tillåtet att köra med husbil. Så jag vände och körde ner mot Odda för att tömma gråvattnet. Är en stor fin ställplats som ligger nere på hamnen och nu på morgonen så var det full. När jag var nere i går eftermiddags så stod det bara 5-6 bilar där.

Efter att vi tömt gråvattnet så fortsatte vi norrut för att hitta en bättre camping. Vi stannade en bit innan Hardangerbron på en fin liten camping som hette Ringöy Camping och det var en mysig lite camping alldeles intill Hardangerfjorden och man kunde hyra båt för att fiska. Men problemet var att det blåste 10-14 m/s så vi bestämde oss för att fortsätta en bit till.

Vi körde över Hardangerbrua och vidare upp till Espelandsdalens Camping. Låg vid en fjällsjö mellan 2 fjällväggar. Var fint väder när vi kom så vi gick en promenad bort till vattenfallet.

DSC_4285DSC_4286DSC_4287DSC_4288DSC_4289DSC_4290DSC_4291DSC_4292DSC_4293DSC_4294DSC_4295

Tillbaka på campingen så satte vi oss utanför i solskenet och tog varsin öl och en smörgås. Men senare under eftermiddagen så kom regnet och inte så lite heller.

Fick tillbringa resten av dagen inne i husvagnen och se på lite damfotboll på datorn.

Jag stekte lammfärsbiffar och gjorde potatiskroketter i omnian samt en grekisk bondsallad.

Efter fotbollen så blev det uppehåll en stund och då passade vi på att gå en runda igen.

Annonser
Det här inlägget postades i Husbil, Resa, ställplats. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Söndag 16 Juli

1. Kors och Tvärs skriver:

Vilken fantastisk natur vi får åka med igenom!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )