Torsdag 13 Juli

Vaknade vid halv sju och gick ner för att få riktigt gott svenskt kaffe. Satt i soffan och läste morgon tidningen och njöt av kaffet och stillheten.

När Britta och Elin vaknade så blev det frukost och sedan körde jag Britta till jobbet. Hemma igen så åkte Elin iväg på sitt jobb och jag körde iväg på ännu en shoppingrunda.

Först till Thuressons gårdsbutik för att hämta köttet jag beställt. Har beställt färdigmarinerat och vaccumförpackat flera olika marinader och kött. Härligt med så fint lokalt kött.

Vidare till Läjet där jag tänkte möta upp med min gamla fiskeskeppare som nu kör turfiskebåt. Han har fått fram en pilk som skall vara riktigt bra, hade varit skoj att ta med den till Norge och prova.

Men det var bara hans fru Monika som var hemma eftersom Johnny var och hade dragspelskurs. Men hon berättade om kokboken som de har gett ut med gamla fiskrecept från läjet. Får ta och köpa den även om jag har gjort de flesta sv recepten när jag var kock på Johnnys båt. Ja det blev en trevlig pratstund i alla fall.

Sedan vidare till Hajen och handla lite mer mat inför semestern.

Hemma igen så var det bara att packa in det sista och sedan hämta Britta på jobbet.

13:00 Körde hemifrån och tog en sista sväng om Läjet för att fylla vattentanken och säga hejdå.

När vi kom till Göteborg så var det tydligen en olycka på vägen så det gick väldigt sakta mellan Ikea och Ullevimotet. Men därefter släppte det igen och vi körde på fram till Ödsmålsbron.

Tog en promenad med Chili och köpte varsin glass innan vi fortsatte norrut.

När vi kom till Svinesund så hade de storkontroll och det gick sakta genom tullen, men i blev inte stoppade.

18:15 Framme i Moss men ställplatsen var full så det var bara att söka efter en camping. Hittade en som låg 25 km norrut.

18:40 Framme vid Vestby feriepark. Det var väl mest ett stugområde men de tog emot husbilar med.

230:- natten med el och alla faciliteter.

Fick genast fram stolarna och grillen. Men gasolen var slut och när jag slog om till den nya flaskan så fick jag ingen låga på spisen. Tog lite rödvin ich funderade.

Jaja jag fick börja grilla och det lev som tur var två jätte entrecoter med bearnaisesås.

Fick ingen ordning på gasolen trots flera hjälpsamma svar på husbilsklubben. Får se om vi får tag i en reparatör i Drammen i morgon. Men nu blir det varsin Pimm’s.

Hyfsad avslutning på första semesterdagen.

Solnedgång och en väldigt nyfiken Chili.

Annonser
Det här inlägget postades i Hemma, Husbil, Resa, Ukategorisert. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Torsdag 13 Juli

1. tiaregndroppen skriver:

Ha en skön semester! Och lycka till med gasolen, hoppas det ordnar sig. 🌤

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )