Påskafton 26 Mars Nackheträffen

Frukost och en runda med Chili innan jag tog på mig tävlingskläder och gav mig iväg mot Stegared. Idag var det dags för långdistans på Nackheträffen. Jag valde en Ö8 bana idag som skulle vara 4,9 km.

Från startpunkten så spran jag ner för höjden och över bäcken innan jag klättrade uppåt mot släpstigen efter grönområdet. Följde släpstigen på sydost och vek av in åt väster och uppför höjden.Genade över till en ny släpstig och kom fram till höjden där 1:an satt.

Vet inte hur jag lyckade med att springa kontrakurs och tillbaka ner på samma stig. Hade tänkt att springa söderut och träffa på stigen vid jakttornet och följa den runt till tvåan. Trodde jag gjorde detta men när jag hade jakttornet på höger sida om stigen och inte vänster så förstod jag vad jag gjort och att jag var tillbaka på 1:an nästan. Tog då beslutet att fortsätta uppför och sedan vika av söderut upp över höjden längs gärdsgården. När jag kommit över hela höjden så trodde jag att jag var lite mer östligt och vek av åt väster längs  branten. Sprang ner till vägen och läste in mig och sedan var det bara att klättra uppför mot branten där 2:an låg. Vilken jättebom…

Ner över vägen och ser jakttornet när jag viker av åt öster och in mot höjden där 3:an ligger.

Ut till vägen igen och följa släpstigen upp för höjden till stigförgreningen där 4:an ligger.

Ner för höjden och ut till vägen som jag följer tills jag passerat våtmarken. Följer kanten på våtmarken och sedan nästa våtmark på vänster sida och uppför höjden passerar stenen vid den lilla höjden och vet att jag har rätt kurs. Vidare längs ner mot stenen där 5:an sitter.

Uppåt sakta och tröttsamt får branten på vänster sida och viker av österut mot den lilla höjden där 6.an sitter.

Neråt över en gärdsgård och en lite bäck innan det går över ännu en höjd och sedan över ännu en gärdsgård. Över en bäck och upp mot vägen vid jakttornet.  Uppåt igen över ett hygge och rundar höjden lite och våtmarken på höger sida, passerar stenarna och fram upp över höjden till branten där 7:an sitter.

Kompass på nordost över ett hygge och upp på vägen. Viker av mellan branten och tätskogen passerar stenarna och fram till näsan där 8:an sitter.

Ut på vägen och rundar vändplatsen och in på stigen. Följa stigen en bit och till vänster innan jag viker av över en höjd och ner över vägen och över mossen. Kommer upp och rundar den lilla höjden och fram till stenen där 9:an sitter.

Norrut och tar våtmarken på vänster sida om mig och över vägen och sedan våtmark på höger sida fram till näsan där 10:an sitter.

Upp mot stigen fram till 11:an.

Full fart mot mål på en tid av 73 minuter och har sprungit 7 km och haft 560 höjdmeter. Bommade 13 minuter på 2:an enligt winsplits.

Nackheträffen  Ö8 20162016-03-26 11.08.462016-03-26 11.08.562016-03-26 11.11.24

Körde hem för att duscha innan vi skulle åka till farmor och äta påsklunch.

Till kvällen blev det grillat med pommes och bearnaisesås.

Det här inlägget postades i Hemma, Orientering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )