Torsdag 24 September

Körde bort Linnea och Ebba till FOK stugan där de skulle vara funktionärer på skolorienteringen. Sedan körde jag hem och bytte om till träningskläder. Cyklade tillbaka till stugan och fick en karta av Linnea för att träna på.2015-09-24 10.07.522015-09-24 10.08.082015-09-24 10.08.47

Det var ju ingen svår bana, men det var skönt att komma ut i skogen och få springa lite igen. Det blev 3,8 km på 24 minuter.Skolorientering 24c sep 2015

Till kvällen så cyklade jag bort till klubbstugan igen för att vara med på 25-manna träningen. Jag skulle springa 5 km banan och joggade bort till starten.

Starten gick och jag sprang ner längs slingan innan jag vek av in i skogen kom farm till diket och hoppade över och fram till gropen där 1:an satt.

Ut till elljusspåret och sedan över bäcken och vidare längs stigen till gamla järnvägsspåret. Till cykelbanan och vika av in mot bostadsområdet. In på stigen bakom husen genom skogen till den nya cykelvägen som inte är med på kartan. Ut på stora vägen och på sydväst. Vika av efter huset och in på stigen, följa den uppåt och sedan vika av mot hörnet av fältet. Över branten som jag egentligen skulle följt. Så jag snurrade lite innan jag upptäckte felet och fick springa ner på sidan av höjden till punkthöjden där 2:an satt.

Kompass och kom över gärdsgården och in i tätskogen. Träffade det öppna området och sedan in i nästa tätområde och träffade stenen där 3:an satt.

Ut till stigen och följa den norrut och sedan ner på den lilla stigen mot Mannabergsområdet och dammen. Springa på västsidan av dammen och över det öppna till branten där 4:an satt.

Nordväst över fältet och ner på stigen mellan husen.Över vägen och till vänster ner på nästa väg. Längs vägen fram till cykelbanan och sedan till höger upp mot gamla järnvägsspåret. En bit längs spåret och sedan in till stigen som jag följde ända ner till stigkorsningen. En bit till längs stigen innan jag vek av åt norr och träffade stigen. Såg en höjd men upptäckte att det var lite för tidigt. Fortsatte fram till punkthöjden där 5:an satt.

Började sedan att springa mot 7:an men upptäckte det efter 50 meter och fick ändra riktning. Träffade ändå gropen ganska bra där 6:an satt.

Kompass och över första stigen och sedan över elljusspåret. Ner mot nästa elljusspår och vika av in mot branten där 7:an satt.

Tillbaka upp och över elljusspåret och sedan över nästa stig. Vidare in i skogen och fram till punkthöjden där 8:an satt.

Tillbaka ut mot stigen och över den och vidare ner mot elljusspåret. Följa elljusspåret på nordost och vika av i svängen och ner på elljusspåret igen och vika av på första stigen åt vänster. Lite svårt att läsa kontrollpunkten i skymningen och fick vända om nere vid stenen och springa upp på stigen till punkthöjden där 9:an satt.

Ner mot elljusspåret igen och tillbaka till klubbstugan.

Sprang i mål på tiden 48:10 och hade då sprungit 6,3 km. Blev faktiskt 3:a på detta och det är inte dåligt efter att ha haft uppehåll i 6 veckor utan löpning. Men det gick inte fort och jag var ganska trött när jag kom i mål. Sedan var det bara att cykla hem igen.

25 manna träning 24 sep

7 km

1. Rasmus Blockgren 42:17
2. Sofie Söderblom 50:20
3. Claes Andersson 50:50
4. Matilda Martinsson 55:50
5. Peter Badenfelt 56:04
6. Linus Ryberg 85:00 (minus någon kontroll, men all cred till kämparandan i mörkret!)

5 km

1. Anna Hagström 46:54
2. Peter Hagström 51:12
3. Jörgen Hornell 54:18

Hemkommen så åt jag jättegod pasta och tog ett glas rödvin innan jag satte mig för att se på Malmö-Frölunda i SHL.

2015-09-24 19.24.44

Det här inlägget postades i Hemma, Orientering, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )