Author Archives: pkjellsson

Lördag 11 Januari

02:00 Går av vakten och lägger mig. 08:00 Kommer på vakt nere vid Hjelm och fortsätter söderut. 11:45 Passerar angörings bojen in till Odense. Är en ganska smal insegling med 3 stycken nästan 90 graders svängar. Kan inte vara lätt … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Fredag 10 Januari

02:00 Går av vakten och lägger mig. 06:30 Förtöjda i Kragerö för lastning. 08:00 Kommer på vakt och skickar iväg uppdaterade ankomst rapporteringar. 10:30 Färdig lastade och börjar lägga på lastluckorna. 11:00 Lastdokument ombord och vi avgår mot Odense. 14:00 … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Torsdag 9 Januari

02:00 Går av vakten och försöker sova lite. 08:00 Kommer på vakt och vi närmar oss Langöya. 08:30 Förtöjda på Langöya och börjar lossa. Sätter mig och förbereder alla rapporteringar för nästa resa. Skickar alla dokument till agenterna i Norska … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Onsdag 8 Januari

02:00 Går av vakten och det blir skönt att få sova lite. 08:00 Kommer på vakt när vi närmar oss Läsö ränna. Ringer och pratar med bunkerbåten för att meddela att vi är på väg. 12:30 Ankrar upp utanför Skagens … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Tisdag 7 Januari

05:45 Vaknar och går upp för att ta lite frukost och läsa tidningen. 06:15 Går hemifrån bort till buss stationen. 06:29-06:38 Buss till stationen. 06:43-09:29 Tåg till Köpenhamn. 10:05-12:43 Tåg till Horsens där jag tar taxi ner till båten. 13:00 … Fortsätt läsa

Publicerat i Bulk Carrier, Hemma, Resa, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Slutet på 2019

På måndagen så blev det Biff Greta. Nyårsafton så blev jag och Britta ensamma hemma och då blev det först löjromstoast. Gjorde varsin Margarita innan förrätten. Till huvudrätt så blev det smördegsinbakad oxfile med potatisgratäng. Linnea hade gjort varsin Lime … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma | Lämna en kommentar

Fredag 27 December

Det var en riktigt fin dag med solsken och kallt väder, så jag tänkte ge mig ut och fotografera lite. Jag körde upp till Yngeredsfors för att se lite på Döda Fallet som inte var så dött nu med allt … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Orientering | 1 kommentar

Julafton 2019

Vaknade strax innan 7 och började koka julgröten. Vid halv 9 så vaknade familjen och vi åt lite tomtegröt och skinkmackor. Därefter så ställde jag in reven i ugnen och började göra janssons frestelse. Vid 1 tiden så kom mamma … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma | Lämna en kommentar

Lördag 21 December

Britta och Linnea körde ner till Halmstad för att hämta Elin. Under tiden så städade jag hemma innan jag började göra jul köttbullar.

Publicerat i Hemma, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Torsdag 19 December

Satt på eftermiddagen och gick igenom lite av mina foto och redigerade dem lite så jag kan beställa utskrifter av dem. Till kvällen så åkte jag ner till Grimsholmen för att vara med på etapp 4 av FOK’s nattcup. Det … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Hemma, Orientering, Träning | Lämna en kommentar