Author Archives: pkjellsson

Söndag 15 April

02:00 Går av vakten när vi har rundat Skagen och satt kursen västerut. 08:00 Kommer på vakt sydost på Lindesnes och vi har gjort riktigt bra fart i natt. Stilla men lite disigt. Fortsätter längs Norska kusten och farten ligger … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier | Lämna en kommentar

Lördag 14 April

02:00 Går av vakten och lägger mig. 03:00 Lots ombord utanför Randersfjorden. 06:05 Förtöjda i Randers och börjar lossa. 08:00 Kommer på vakt och de är snart färdig lossade i främsta lastrummet. Under förmiddagen så får vi bunkers och proviant … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier | Lämna en kommentar

Fredag 13 April

Ja då är det 28 år sedan man friade till frun. Långfredagen den 13 April närmare bestämt. Ja tiden den går. 02:00 Går av vakten och ska försöka sova lite. 08:00 Kommer på vakt och vinden har ökat ytterligare. Blåser … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Ukategorisert | Lämna en kommentar

Torsdag 12 April

02:00 Går av vakten och lägger mig. 07:30-07:40 Förhalar över till last kajen. 08:00 Kommer på vakt och vi börjar lasta, lite sena men sånt är livet. 12:40 Färdig lastade efter ytterligare strul med anlägget iland. 12:55 Avgår från Rekefjord … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier | Lämna en kommentar

Onsdag 11 April

02:00 Går av vakten och vi har fortfarande en stund kvar att lasta. 06:35 Avgår från Pelagia sildoljefabrik i Egersund. 07:00 Förtöjda på Ryttervik i Egersund och börjar genast lossa. 08:00 Kommer på vakt och sätter mig och övervakar lossningen … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier | Lämna en kommentar

Tisdag 10 April

07:00 Vaknade och gick ner för att få i mig lite kaffe och frukost. Gick sedan en runda med Chili innan jag packade klart min väska. 09:40 Gick hemifrån bort till bussterminalen. 09:52-10:00 Buss till stationen. 10:10-11:10 Tåg till Göteborg. … Fortsätt läsa

Publicerat i Arbete, Bulk Carrier, Hemma, Resa | Lämna en kommentar

Måndag 9 April

Direkt efter frukost så tog jag och körde iväg för att byta däck på bilen. Hämtade sommardäcken i förrådet och körde upp till Läjet. Bytte däck och tvättade bilen innan jag körde hem igen. Soligt och fint väder så jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma | Lämna en kommentar

Våren är här

Ja jag började dagen med att köra till Varberg och köpa en begagnad byrå till Linnea. När jag kom hem så var det ju dags att lämna iväg Chili för klippning. Före ser hon ut som ett litet lejon. När … Fortsätt läsa

Publicerat i bichonhavanais, Hemma, Husbil, Resa | 2 kommentarer

Fredag 6 April

En riktigt fin vårdag så det var dags att ställa fram bänken som Britta restaurerat. Den fick nya plankor i ek och ny svart färg och nya skruvar. Till lunch gjorde jag en stor form med lasagne så Oscar har … Fortsätt läsa

Publicerat i Ukategorisert | Lämna en kommentar

Torsdag 5 April

Våren har kommit och jag har satt ut trädgårdsmöblerna och vi har även möblerat om lite hemma. Linnea skall ju flytta hemifrån och Elin flyttade ju efter nyår. Så nu har vi flyttat ut datorn från Oscars rum och gjort … Fortsätt läsa

Publicerat i Hemma, Orientering | Lämna en kommentar